Avtor |
Sporočilo
|
miki |
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 3:33 pm Naslov sporočila: Triglavske žičnice - projekti iz 60ih |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3456 Kraj: Maribor
|
Kolega z Alpinforuma me je prosil, če najdem kakšno literaturo o že zdavnaj umrlem projektu gradnje žičnic na Kredarici. Malo sem pobrskal po arhivu Planinskega Vestnika in našel sledeč dokument (str. 379 - 381):
http://www.planinskivestnik.com/files/File/PV_1991_09.pdf
Seveda, kot se za leto 1991 spodobi, je članek zelo 'zeleno' obarvan in avtor se veseli, da za projekt nikoli ni bilo denarja. Potem pa sem pobrskal malo po starejših številkah PV, ki jih citira prej omenjen članek in kjer lahko vidimo da je bilo razpoloženje v 60ih povsem drugačno, npr.:
http://www.planinskivestnik.com/files/File/PV_1962_08.pdf#page=34
Citiram: | Projekt TRIGLAVSKE ŽIČNICE aktivizira brez škode za prirodnovarstvene, estetske, čustvene in druge interese doslej planinsko in turistično skoraj docela povsem neaktiven in zaradi slabe oz. dolgotrajne dostopnosti zanemarjen predel Zgornje Krme in okolice Staničeve koče. |
Potem pa sem v knjižnici izbrskal še Turistični Vestnik 14: 259 - 271, 1966, in ga skopiral in poskeniral. Žal ne vem kako bi tukaj naložil .pdf dokument, sem pa prilimal obe sliki o projektu:
Zadeva je očitno bila že precej daleč v načrtovanju, saj so med drugim podani tehnični podatki žičnic. Zelo na kratko: sistem je predvideval dve etapi: Citiram: | 'V prvem delu prve etape je v programu gradnja nihalne žičnice Krmarica - Apnenica in dveh dvosedežnic, to je Apnenica - Polje in Kotel Apnenice - Pomol Rži, ki bo trajala zaradi kratke gradbene sezone v visokogorju tri leta. Če bi pričeli z gradnjo v letu 1967, bi bil program prvega dela prve etape zaključen leta 1969. Drugi del prve etape zajema gradnjo nihalne žičnice Apnenica - Kredarica in bi trajal dve leti'. | O drugi etapi ne pišejo ničesar.
Na drugem mestu so podani podatki načrtovanih žičnic (sistem/kapaciteta/dolžina/viš. razlika):
- Krmarica - Apnenica: nihalka, 515m/2014m/1048m
- Apnenica - Kredarica: nihalka, 400/2133m/507m
- Polje - Kotel Apnenica: dvosedežnica, 800/1100m/415m
- Kotel Apnenica - Pomol Rži: dvosedežnica, 1000/1100m/415m
- Kotel Prag - Pomol Rži: dvosedežnica, 800/850m/150m
Kaj naj zapišem za konec? Zelo na kratko: škoda, verjetno je denar poniknil v kakšno Brozovo vilo, mrtvorojen industrijski projekt v Bosni ali eskadriljo Migov (ki so nam nato leta 1991 metali bombe na glavo) ... . _________________ Sezona 2023/2024: 40 smučarskih dni = 24 x Pohorje, 3 x Rogla, Osojščica, 2 x Krvavec, 1 x Trije Kralji, Klippitz, Salzstiegl, Gitschberg, Plose, Seiser Alm, Tri Cime, Kope. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ledenko |
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 7:04 pm Naslov sporočila: Re: Triglavske žičnice - projekti iz 60ih |
|
|
Mojster zasneževanja
Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1897
|
miki je napisal/a: |
Kaj naj zapišem za konec? Zelo na kratko: škoda, verjetno je denar poniknil v kakšno Brozovo vilo, mrtvorojen industrijski projekt v Bosni ali eskadriljo Migov (ki so nam nato leta 1991 metali bombe na glavo) ... . |
Ja škoda! To bi bilo edino pravo smučišče pri nas in se je včasih precej govorilo o tem.
Kar se tiče denarja je bilo v tistem času kolikor hočeš možnosti, da ponikne. Kaj, če je recimo šel v udbovski Softi in se je že zdavnaj vrnil v Slovenijo v obliki kake tuje naložbe katerega od na silo spufanih podjetij...? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Frenk |
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sre Sep 2005 21:52 Prispevkov: 558 Kraj: Šoštanj
|
Zdravo!
Mislim, da je bil še v bivši Avstroogrski načrt za zobato železnico nekje na Kredarico. (PLaninski vesnik nekje v letih 19oo do prve WW). Baje je Čokl prevel idejo...
LP Frenk |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Stane60 |
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Tor Dec 2010 15:18 Prispevkov: 406 Kraj: Kašarija (Dežela kranjska nima lepšga kraja,...)
|
Eh ja...!!! ? _________________ 2021/2022 31x: 16x Krvavec, 6x Golte, 2x Celjska koča, 1x Stari vrh, 6x Rogla
2022/2023 21x: 11x Krvavec, 1x Cortina dʼAmpezzo, 3x Kronplatz, 6x Rogla
2023/2024 20x: 12x Krvavec, 4x Kronplatz, 4x Rogla |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Frenk |
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sre Sep 2005 21:52 Prispevkov: 558 Kraj: Šoštanj
|
Saj vsi vemo, da je to neuresničjlivo....
LP Frenk |
|
Nazaj na vrh |
|
|
polde |
Objavljeno: Sob Avg 20, 2016 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Ned Nov 2005 9:25 Prispevkov: 358 Kraj: Dunaj
|
Se spomnim, tam okoli leta 1975-80 je na koncu Krme, ((tam, kjer smo puščali avtomobile, preden smo si oprtali na ramena nahrbtnik, v katerem so bili pancarji, na nahrbtnik pa privezali na vsako stran po eno 208cm dolgo smučko (tuirnosmučarska opreme je pač bila takrat luksuz, ki si ga ni mogel vsakdo privoščiti) in se peš odpravili proti Kredarici)) še stala panoramska tabla z vrisanimi žičnicami. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Ki9 |
Objavljeno: Pon Avg 22, 2016 1:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sre Dec 2012 22:52 Prispevkov: 448
|
Kje pa je bil predviden dostop do smučišča? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Stane60 |
Objavljeno: Pon Avg 22, 2016 2:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Tor Dec 2010 15:18 Prispevkov: 406 Kraj: Kašarija (Dežela kranjska nima lepšga kraja,...)
|
Ne bi šlo drugače kot čez Mojstrano v Krmo. A očitno takrat še niso preveč razmišljali o tem . _________________ 2021/2022 31x: 16x Krvavec, 6x Golte, 2x Celjska koča, 1x Stari vrh, 6x Rogla
2022/2023 21x: 11x Krvavec, 1x Cortina dʼAmpezzo, 3x Kronplatz, 6x Rogla
2023/2024 20x: 12x Krvavec, 4x Kronplatz, 4x Rogla |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marko |
Objavljeno: Pon Avg 22, 2016 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 15:00 Prispevkov: 2837 Kraj: Ljubljana
|
Frenk je napisal/a: | Zdravo!
Mislim, da je bil še v bivši Avstroogrski načrt za zobato železnico nekje na Kredarico. (PLaninski vesnik nekje v letih 19oo do prve WW). Baje je Čokl prevel idejo...
LP Frenk |
Načrt je bil za železnico prav na vrh Triglava. Približno na višino 2850. Leta 1907 je bilo že izdano dovoljenje za pripravo projekta. Bili sta dve varianti. Po prvi bi običajna ozkotirna železnica tekla od Bohinjske bistrice na Voje, od tam pa zobata železnica na vrh Triglava. Nekaj podobnega kot velika švicarska atrakcija na Jungfrau.
Druga varianta je bila cesta do Velega polja in nato žična železnica na vrh Triglava.
Pozneje je imel smele železniške načrte v teh krajih tudi kralj Aleksander, a se zdajle ne spomnim podrobnosti. Obstajali so tudi načrti za ogromen observatorij na vrhu Triglava. V kompletu z njim bi šla tudi nihalka do gor. So menda že celo začeli nekaj minirati na vrhu Triglava, nek 15 m jarek, morda kakšen planinec ve, kje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
precednik |
Objavljeno: Tor Avg 23, 2016 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča brez pancarjev
Pridružen/-a: Ned Jan 2007 17:35 Prispevkov: 14 Kraj: maribor
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
precednik |
Objavljeno: Tor Avg 23, 2016 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča brez pancarjev
Pridružen/-a: Ned Jan 2007 17:35 Prispevkov: 14 Kraj: maribor
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Frenk |
Objavljeno: Tor Avg 23, 2016 8:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sre Sep 2005 21:52 Prispevkov: 558 Kraj: Šoštanj
|
Hvala,Precednik.
Upam da ta forum še vedno bere g. Guček. Verjamem, da bi lahko kaj dodal tel temi.
LP Frenk |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Anco |
Objavljeno: Sre Avg 24, 2016 12:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sposoja si smuči od bloškega smučarja
Pridružen/-a: Pet Sep 2014 21:38 Prispevkov: 94
|
Zdaj naj mi pa se ne butelj rece kako lepo je blo v Yugi. Zaradi te totalno faljene države smo "k sreči marsikaj nevedoč" izgubili.
Niti pod razno si ne morem predstavljati kaj bi vse bilo v bližini če bi ostali v Avstro-Ogrski... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miki |
Objavljeno: Sre Avg 24, 2016 2:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3456 Kraj: Maribor
|
Anco, v bistvu se kar strinjam s teboj, čeprav je res da Triglavskih žičnic niso uspeli narediti ne v Avstro - Ogrski, ne v prvi in ne v drugi Jugoslaviji. Je pa povsem res, da smo v Titovi Jugi zaj***li najlepše obdobje za gradnjo žičnic, tista zlata 60. in 70. leta 20. stoletja ko so po gnilih kapitalističnih državah na drugi strani Alp veselo rili po gorah in leto za letom gradili nova smučišča, ko je bila smučarija 'in' in ko zelenašev še nikjer ni bilo. Ker pa smo Slovenci očitno butli, smo potem v 90ih hiteli podpisovat razne alpske konvencije da se ne bo več gradilo novih smučarskih centrov. Mislim, haloo, drugi so 20 let veselo gradili, potem pa sprejemali moratorije, mi pa z našo revščino smo jim veselo šli na limanice. Eh, brezveze ... _________________ Sezona 2023/2024: 40 smučarskih dni = 24 x Pohorje, 3 x Rogla, Osojščica, 2 x Krvavec, 1 x Trije Kralji, Klippitz, Salzstiegl, Gitschberg, Plose, Seiser Alm, Tri Cime, Kope. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
baltic |
Objavljeno: Sre Avg 24, 2016 11:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Pon Sep 2005 13:00 Prispevkov: 641 Kraj: Kranj
|
Plani so bili tudi o gradnji žičnic iz Velega polja. Nekaj let nazaj sem bral o tem v Planinskih vestnikih, ki sem jih našel v kleti, pa žel nevem več, kje so, je bil pa če se prav spomnim, tisti z člankom iz 60. let. Bom poskusil najti doma ali v njihovem spletnem arhivu.
edit: sem našel, stran 217. Sicer je projekt omenjen že v Mikijevem prispevku, je pa tukaj opisan bolj podrobno (prve strani so bolj o gorah, o samem smučišču se začne na 222) http://www.planinskivestnik.com/files/File/PV_1962_05.pdf |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|