|
Lega smučišč |
« Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo » |
Avtor |
Sporočilo
|
ledenko |
Objavljeno: Pon Avg 16, 2021 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mojster zasneževanja

Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1945
|
Saj pravim, da bi vsaka polnilnica rabila svojo jedrsko centralo. Oziroma polnilnice bi lahko bile le ob jedrskih centralah. In vse to brez, da bi pomislil na kakršen koli avtodom, ali prikolico, ali plovilo.
Mene je ob vsem tem bolj strah, da sploh ne bo več teh "selitev narodov" kot namiguje JurijB in zelo kmalu bo šel turizem v franže. Saj konec koncev se gre turizem le malo držav in še od teh najbolj kritičnih je le Avstrija tista jedrna. Nekaj malega tudi Italija, Francija in Španija, ampak ne v takem odstotku bruto prihodka. Tudi Švica jo mirno odnese brez turizma kakršnega poznamo danes.
Zdaj počasi razumem zakaj so levo zelene stranke tako tulile, ko se je Janša odločil za gradnjo avtoceste na Koroško. Po tem scenariju res kmalu ne bomo več rabili avtocest.
In da bo parodija še večja, je čez lužo pravi razcvet navtičnega turizma, predlagani ukrepi ga pa v evropi enostavno brišejo iz obličja zemlje. In tu ni v igri le nekaj plastičnih škafov, zadaj je konkretna industrija, ki bi le evropska združena (Marine, čarterji, proizvodnja plovil, spremljevalne ponudbe...) imela proračun podoben eni od večjih članic euja, podre se vse od destinacije do propelerja ali jadra na plovilu. Avstrija direktno pobere iz turizma za 1/3 proračuna, z povezanimi dejavnostmi pa pol. Hrvaška verjetno še več...
p.s.
Zelo bom vesel, če mi nekdo z argumenti razloži, da sploh nimam prav. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JurijB |
Objavljeno: Tor Avg 17, 2021 7:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15 Prispevkov: 1024
|
Ker je to smučarski forum, v bistvu razen povezave z "umiranjem smučišč na obroke", ki pa se bo definitivno bolj pospeševalo zaradi drugih neumnosti (korona, segrevanje,...) kot pa zaradi elektrifikacije voznega parka, ne vidim smisla debate.
Recimo na Alter forumu je ogromno nakladačev in nekaj praktikov ter strokovnjakov, ki vam bodo z veseljem odgovorili na vse dileme.
In NE NI treba imet JEK zraven polnilnice, ker je treba pač v glavi naredit tisti premik in razumet, da tudi tankanje goriva ne traja le 3 minute, ko dejansko teče not, ampak je tu še vse ostalo in potem recimo postanek 30 minut na polnilnici niti ni več tako dolg.
Pa še nekaj - če že govorimo o elektrifikaciji vozil so tu še avtonomna vozila, ki upam (da zaradi mojih živcev) kmalu zamenjajo večinsko nesposobne voznice in voznike. Taka vozila, pa tudi sama komunicirajo z omrežjem in se polnijo tam, kjer je to ugodno, tako cenovno kot časovno.
In nenazadnje - kolikokrat imate dnevno daljše poti od 500 km? Za vse ostalo je dizel/bencin!
Če se komu ljubi: https://www.tesla.com/supercharger
https://www.autobild.de/artikel/tesla-supercharger-e-ladestation-schnelllader-schnellladen-6028561.html |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PogachnyK |
Objavljeno: Tor Avg 17, 2021 9:06 am Naslov sporočila: |
|
|
 Išče plažo na smučišču

Pridružen/-a: Pon Jan 2012 19:03 Prispevkov: 181
|
Vglavnem, če letos ne bo decembra smučarije, mi propadejo vsi boni  _________________ [img]https://giphy.com/gifs/fandor-movie-scene-mime-film-3oEduSyEJzGEm60xR6[/img] |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lukas |
Objavljeno: Tor Avg 17, 2021 10:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Sposoja si smuči od bloškega smučarja

Pridružen/-a: Pet Nov 2020 17:43 Prispevkov: 83
|
ne bo, ker bo država spet zaprta. lp in lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kotulc |
Objavljeno: Tor Avg 17, 2021 10:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Ned Okt 2006 13:46 Prispevkov: 886
|
JurijB, smo globoko off topic, pa vseeno.
Ne govorim o času tankanja ampak o potrebni energiji. Npr na AC Gruškovje Split so za vikend zasedene vse črpalke, če rečemo, da jih je na vsaki strani AC 10, je to 20 črpalk, vsaka polni z močjo 60MW, torej bo Hrvaška potrebovala vsaj dodatnih 1200MW moči, da zagotovi elektriko za avtomobile na tem odseku in to je že v rangu močnejše nuklearne elektrarne.
Ali pa bo toliko manj avtomobilov na tem odseku? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pj |
Objavljeno: Tor Avg 17, 2021 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami

Pridružen/-a: Pet Nov 2008 9:43 Prispevkov: 761 Kraj: Malo tu, malo tam
|
JurijB je napisal/a: | 90+% voznikov električnih vozil ima vozne navade, da lahko polnijo doma "na počasni" polnilnici (praktično navadna vtičnica) vsako noč, ko je siceršnja obremenitev omrežja najmanjša.
Tisti 10%, ki pa bodo "skakali" okoli pa bo omrežje z nekaj modifikacijami komot pohendlalo. |
No to niti priblizno ne bo drzalo. Ja dokler ima elektricni avto 5 his v vasi s 500 hisami. Ko bo elektricni avto pri vsaki hisi, pa se to verjetno dva, pa tudi navadne vticnice ne bodo imele soka. Da ne omenjam, da bo verjetno istocasno z mantro "elektricni avto v vsako hiso" prislo tudi do tega, da se bo vecina ogrevanja preselila na toplotne crpalke in te kurijo precej vec ponoci kot podnevi. Napeljava, trafo postaje itd. do vasi niso 10 ali 100x predimenzionirane na trenutne potrebe, kar pomeni, da pozabi, da bo tista vas sploh imela dovolj mocne kable in dovolj zmogljive trafo postaje za vse to.
Isti problem pride tudi pri polnilnicah ob cestah (beri: trenutnih crpalkah). Ja verjetno je do Petrola na Hrusici dovolj zmogljiv kabel, da pozre polnilno mesto ali 3. Ko pa jih bo moralo biti tam 20, 50 ali 100 pa pomeni zgolj komplet novo infrastrukturo. Do Petrola na Hrusici, pa na koncu do Jesenic. In cisto na koncu seveda pride seveda se dobavljivost nekaj 100x vec elektricne energije, kot se jo potrebuje sedaj.
Sicer se strinjam, da vecina ljudi vecino casa potrebuje avto za tistih 30-50km v eno smer, nato pa cez 8h ponovi vajo. Ampak ce se postavis na nadvoz avtoceste ta moment, bos videl da gre mimo par 100 avtomobilov vsako minuto in 80% jih ima registrske iz Avstrije, Nemcije ali Nizozemske. To pomeni da vsaj teh par mesecev moras zagotoviti dovolj polnilnih mest na celem kraku avtoceste.
Navade ljudi se bodo verjetno spremenile, ampak ce zgolj pogledas, da 90% Slovencev ne glede na vse, rine na tiste skale na Hrvasko, ceprav imajo za manj denarja in konec koncev manj casa prebitega na poti (v casu ko sredi sezone prides do Hvara si z letalom iz Brnika ze na Maldivih) neprimerno boljse lokacije, potem ti je lahko jasno da v 10 letih te spremembe navad ne bo. Ljudje so navajeni dolocenih stvari in se tezko spremeni, sploh v tako kratkem obdobju. Tako da nekako dvomim, da se bo vecina ljudi iznenada odpravila na 500km oddaljen dopust z letalom ali vlakom, prav tako pa dvomim, da bomo Kranjcani iznenada raje smucali na Krvavcu kot pa v Nassfeldu, Saalbachu ali St.Moritzu. No nekateri ze sedaj, jaz osebno pa po pravici povedano raje neham smucat, kot da bi se moral drajsat v Kranjski Gori. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JurijB |
Objavljeno: Tor Avg 17, 2021 6:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15 Prispevkov: 1024
|
Samo še to pa zaključim, ker res vidim, da nima smisla: nazivna moč polnilne postaje niti slučajno ni enaka temu kar potem avto vzame in večinoma se ne menimo o 230V izmenično ampak enosmernih polnilnicah.
V Sloveniji so 3 Tesline polnilnice, ki so definitivno sedaj najmočnejše, dve s po 6 polnilnih mest in ena z osem, nazivna moč 120 kW vsaka polnilnica.
"Merlakov" Teslin hranilnik elektrike na Jesenicah ima priključno moč 12,6 megavata in zmogljivost 22,2 megavatne ure. Kot tak omogoča v Sloveniji postavitev dodatnih 250 megavatov proizvodnje čiste električne energije.
Tesla 3 z 82 kWh baterijo prevozi med 400 in 500 km. Baterija se na normalni vtičnico od 10% do 100% polni cca 24 ur, zdaj pa računajte dalje.
Aja - indukcijsko kuhalna plošča cukne tudi 5 kW pa "vas" še ni v temi, ko v nedeljo kuhajo kosilo pri vsaki hiši - to isto lahko trošiš ponoči, pa v recimo par urah dofilaš baterijo v avtu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kotulc |
Objavljeno: Sre Avg 18, 2021 9:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Ned Okt 2006 13:46 Prispevkov: 886
|
Hrvaško avtocesto je pretekli vikend prevozilo 926.000 vozil, če vsako vozilo dopolni 50kWh (kar je dovolj za cca 200km na AC) je to 46300 MWh. Če bi se vsa vozila lepo razporedila čez dan in noč, bi še vedno bilo potrebno zagotavljat 1000MW na uro za polnjenje. ( za primerjavo Teš6 ima 600MW, NEK pa 688MW). Kje bodo dobili to (dodatno) energijo in kako jo bodo spravili v avtomobile ob sednjem prometu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JurijB |
Objavljeno: Sre Avg 18, 2021 11:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15 Prispevkov: 1024
|
kotulc je napisal/a: | Hrvaško avtocesto je pretekli vikend prevozilo 926.000 vozil, če vsako vozilo dopolni 50kWh (kar je dovolj za cca 200km na AC) je to 46300 MWh. Če bi se vsa vozila lepo razporedila čez dan in noč, bi še vedno bilo potrebno zagotavljat 1000MW na uro za polnjenje. ( za primerjavo Teš6 ima 600MW, NEK pa 688MW). Kje bodo dobili to (dodatno) energijo in kako jo bodo spravili v avtomobile ob sednjem prometu? |
Kak ste zapeli za to Hrvaško Dalmacijo pa 1,5 meseca turistične sezone.
Norveška kot najbolj avto-elektrificirana država na svetu!!! ima delež električnih vozil nekaj čez polovico vseh vozil - to so dosegli v cca 10 letih z izdatno pomočjo Tesle, ki si jih je izbrala za "testnega zajčka" + države, ki je "električarje" oprostila visokih letnih in nabavnih davkov za vozila, mesta so jih oprostila plačila parkirnine in plačila vstopov v ožja mestna središča (cone),... Elektro sistem imajo na nivoju bolje razvitih Evropskih držav, pa se jim nič ne ruši.
Edina njihova res velika prednost je bila že do sedaj zelo dobro razvejana "mreža elektrike za vozila", zaradi zimskega ogrevanja motorja in vozila z vgrajenimi električnimi grelci motorne tekočine.
Vsi ostali v EU smo svetlobna leta za njimi in da bo nastal problem s polnjenjem 100 avtov na uro na počivališču Macola bo preteklo še ogromno Kolpe.
Generalno gledano pa je električen avto iz več razlogov brca v temo. Sam vidim srednjeročno prihodnost v PHEV - polnilnih hibridih, kjer bo velika baterija z dosegom med 500 in 800 km dopolnjena z malim bencinskim "mlinčkom", ki bo lahko pripeljal avto z zmanjšanimi zmogljivostimi do cilja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lukas |
Objavljeno: Sre Avg 18, 2021 3:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sposoja si smuči od bloškega smučarja

Pridružen/-a: Pet Nov 2020 17:43 Prispevkov: 83
|
Use je odvisno od uporabe avtomobila. Elektrika je idealna kot drugi avto za dnevni commute v službo pa potem po otroke v šolo in peljat jih na trening, potem pa še v trgovino. Ni toliko uporaben za daljše razdalje, tam se potem bol izkažejo priključni hibridi ali pa gorivne celice. Da pa zdaj delamo enostranske zaključke da električni avti so brca v temo/električni avti bojo rešili človeštvo je pa mau mem če mene uprašaš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ledenko |
Objavljeno: Sre Avg 18, 2021 9:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mojster zasneževanja

Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1945
|
Drugače:
Zakaj naj bi električni avto manj CO2ja kot bencinar? Ob tem vzamem na znanje odklonilno stališče evrope do nuklearne energije in dejstvo, da ravno ponoči, ko bi se avti polnili ni sonca in daleč naokrog tudi vetra ni.
Ravno pišem iz sobe na sredi Švedske, startal sem včeraj zjutraj in med potjo obiskal še nekaj znancev po Avstriji, Češki in Poljski. Na trajetu v Rostocku sem videl precej nemških registracij z prikolicami ali počitniškimi busi.
Ne vem kako bi si to lahko predstavljal na elektriko? Obenem pa spoštujem tvoje mnenje JurijB. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JurijB |
Objavljeno: Sre Avg 18, 2021 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15 Prispevkov: 1024
|
Saj razlika je med nama zgolj v tem, da jaz govorim, da se še naslednjih 30+ let pri nas ne bo nič spremenilo, ker se ne more, takrat pa bodo sedanje debate o polnjenju z MW polnilnicami brezpredmetne, ker se boš glih tako lahko peljal 1000+km z enim polnjenjem baterij.
Nekateri pa se že danes sekirate zaradi tega, ker je nek birokrat v Bruslju zapisal ogljično nevtralnost do 2030 - MALO MORGEN!!!
Kot bodo rekli ta veliki proizvajalci avtov - tako bo. pika
PS: Danska in Nemčija "šenkavata" viške nočne vetrne elektrike, samo, da jih kdo vzame - in so spet Norvežani profitirali, ko s to elektriko gonijo vodo navzgor.
PS2: ena od dobrih rešitev ponovne uporabe "iztrošenih" avto baterij so hranilniki tipa "Merlak". Dve muhi na en mah. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko |
Objavljeno: Sre Avg 25, 2021 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 15:00 Prispevkov: 2897 Kraj: Ljubljana
|
Mogoče so ena od možnih rešitev mini jedrske elektrarne, ki zavzemajo malo prostora in so zelo varne. Žal so zaenkrat še nekoliko drage, saj je iz njih pridobljena električna energija nekajkrat dražja od tiste iz velikih jedrskih elektrarn, a za voznika še vedno cenejša od bencina.
JurijB samo v vednost, pri nas nimamo železnic iz časa Marije Terezije ampak kakih 100 let mlajše. V njenem času vlakov še ni bilo, tako da je treba iskati druge krivce. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ledenko |
Objavljeno: Sre Avg 25, 2021 11:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Mojster zasneževanja

Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1945
|
Marko, bi ti postavil tako elektrarno recimo nekje na Balkanu, ali v Novem Mestu? Tam še zelenjave in psov ne morejo pustit brez varovanja. Tehnično je pa to verjetno rešitev prihodnosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JurijB |
Objavljeno: Sre Avg 25, 2021 2:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15 Prispevkov: 1024
|
marko je napisal/a: |
JurijB samo v vednost, pri nas nimamo železnic iz časa Marije Terezije ampak kakih 100 let mlajše. V njenem času vlakov še ni bilo, tako da je treba iskati druge krivce. |
Figure speach se temu reče in ja imaš prav železnice so nam gradili Avstrijci v času Cesarja Franca.
In nihče ne krivi MT in Avstrijce, da se dvesto let pozneje vozimo po praktično istih tirih s praktično enakimi hitrostmi.
Mimogrede k tvoji ideji "mini jedrske", ocena je, da bi lahko z eno samo "jedrsko ladjo" nadomestili NEK1 in še malo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|
|
|