|
|
|
Novosti Avstrija 2019/20 |
« Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo » |
Avtor |
Sporočilo
|
miki |
Objavljeno: Ned Sep 29, 2019 10:19 pm Naslov sporočila: Novosti Avstrija 2019/20 |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3509 Kraj: Maribor
|
Klasična jesenska tema - kaj je novega pri severnih sosedih?
Pa začnimo na področju koroško - vzhodnotirolske karte. Zgleda da bomo dočakali samo dve resni novosti, in sicer šestsedežnico Glocknerblick v Kalsu:
Odličen pogled na novo sedežnico, pripadajoče spremembe na progah, žal pa tudi na razdejanje po lanskem viharju, ponuja spletna kamera: https://www.foto-webcam.eu/webcam/kals/
Gre za konkretno strmo sedežnico z višinsko razliko 704 m in 1414 m dolžine, ta prava stvar za nabirat višince . Z nekaj povezovalnimi potmi se bo dalo z njo presmučat večino prog starega dela Kalsa, razen seveda čisto zgornjega dela proge Blauspitz nad akumulacijo in spodnje, najbolj leve proge proti kampu.
Druga večja novost je nova akumulacija Tressdorfer Alm 2 na Mokrinah z volumnom 111500 m3, na pobočju nad drugo vmesno postajo Millenuim Expressa. Nekaj fotk se najde v poročilu z 8. 9. na AF. Upam da bodo zraven tudi kaj modernizirali zasneževanje in da ne bodo vode iz novega zajetja še naprej spreminjali v sneg z 20 let starimi mobilnimi topovi ...
Na Štajerskem je treba omeniti novo desetsedežno kabinsko žičnico na Planaiu, ki bo nadomestila staro šestsedežno kabinko in (žal) tudi vzporedno trisedežnico v zgornejm delu. Sicer pa se sami dovolj hvalijo z novostjo:
https://www.planai.at/de/planai-aktuell/eub-neu/bautagebuch
Še ena nova osemsedežna kabinka bo zamenjala staro nihalko na mnogo manj znanem smučišču Mariazell. Kapaciteta 800 oseb/uro z možnostjo zvišanja na 1200 v prihodnosti se sliši skromno, ampak glede na to da je nihalka zmogla celih 150/uro je vseeno lep napredek. Sicer pa praktično vse proge, razen zadnjega odseka proge v dolino, možno presmučat tudi s štirisedežnico:
http://www.buergeralpe.at/sommer/bergarena/
(se nadaljuje ... ) _________________ Sezona 2024/2025: 3 smučarski dnevi = 2 x Kitzsteinhorn, 1 x Meli |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ledenko |
Objavljeno: Pon Sep 30, 2019 7:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Mojster zasneževanja
Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1919
|
V Mariazellu ravnokar končujemo dodatnih 1.800 m cevovodov za zasneževanje. To je v bistvu močnejši povezovalni vod z premeri do DN250 med novim zajetjem in staro napeljavo, ki bo omogočil uporabo dodatnih topov.
Pri teh zajetjih na vrhu je zanimiva tudi poletna ponudba. Na njih imajo npr. žičnico za smučanje na vodi z dvema ali tremi skakalnicami, splav z odrom za koncete, kjer igra ansambel, pred njim pa ustvarijo vodomet v obliki vodne stene, na katero z laserjem rišejo vsega hudiča... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gapi202 |
Objavljeno: Pon Sep 30, 2019 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 22:08 Prispevkov: 2402
|
Tiste trosede na planaiu je pa res škoda. To je ena redkih sedežnic ki je res vedno delovala z polno hitrostjo. Stara kabinka jo je le stežka prehitevala. Če prištejes se odpenjanje in zapenjanje smuči pa si bil že v plusu.
Bo pa kabinka dobrodošla v jutranji prometni konici _________________ 10/11=12x
11/12=16x
12/13=17x
13/14=17x
14/15=23x
15/16=23x
16/17=62x
17/18=31x
18/19=34x
19/20=6xLesOrres,1x Katsci,2xKanin,5xkrgora,1xRudno, 3xStražaBled,4xMojstrana,2xStariVrh,1x Schladming,1xCerkno,
20/21=5xVogel2xMojstrana,3xSoriška,8xKr.gora, 3xKrvavec+15xturno
21/22=15xVogel,21x Kranjska Gora,1xstari vrh,1xkrvavec,3xKanin
22/23=21xVogel,17xKranjska Gora,1xKanin
23/24=1xVogel,2xKranjska Gora,1xKozji hrbet,1xMojstrana, 2xStari vrh |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miki |
Objavljeno: Tor Okt 01, 2019 6:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3509 Kraj: Maribor
|
@ledenko: to pa je lepo slišati, da investirajo tudi v zasneževanje. Bo na smučišču tudi kaj novih Sherp?
@gapi202: tista troseda na Planaiu je res bila legendarna, mislim da so jo postavili leta 1980. Vsekakor se še dobro spomnim kako imenitno se mi je zdelo, da sem na njej sedel kot otrok med mamo in fotrom, kar na takrat prevladujočih dvosedežnicah seveda ni bilo možno . Takrat je na Planai vozila še prva, štirisedežna kabinska žičnica (predhodnica šestsedežne ki so jo demontirali letos), in trisedežnica je bila krepko hitrejša od nje.
Zdaj pa dalje na Salzburško, kjer letos zaključujejo nekaj večletnih projektov. Kot prvo velja omeniti 3S - žičnico, ki bo (brez proge) povezala Maiskogel in kaprunski ledenik: https://www.kitzsteinhorn.at/de/k-onnection.
Dvoletno gradnjo zaključujejo tudi v Dientnu, kjer so dvosedežnico na Gabühel zamenjali z desetsedežno kabinko, zraven zgornje postaje pa izkopali še novo akumulacijo. Prilimal bom kar lansko slikico (nova žičnica je na levi, obkrožena z modro):
Link z obilico samohvale: https://www.hochkoenig.at/de/winter-urlaub-salzburg/ski.html
Schmittenhohe nad Zell am See-jem je dve leti po izgradnji zgornjega odseka dokončal tudi spodnji odsek kabinske žičnice, ki so jo povsem v stilu avstrijskega novoreka poimenovali zellamseeXpress. S tem bo Viehhofen smučarsko povezan s Zell am See - jem v sosedni dolini, ne pa tudi z Saalbachom ki leži v isti dolini. Link: https://www.schmitten.at/de/Winter-Bergerlebnis/Skigebiet-Schmitten/zellamseeXpress
Je pa Hinterglemm (tokrat v eni gradbeni sezoni) zamenjal osemsedežno (!) kabinsko žičnico Zwölferkogel z desetsedežno, na področju Hochalm pa so zgradili še akumulacijo z volumnom 251000 kubikov: https://www.saalbach.com/de/winter/skigebiet/neuheiten
Pa še nov plan prog, nova kabinka v Hinterglemmu ima oznako B1 + B2, čisto v ospredju pa je vrisana tudi nova žičnica zellamseeXpress s 'polovično' povezavo (možno bo smučat iz smeri Saalbacha do Zell am See - ja, seveda samo če bo dovolj naravnega snega na progi št. 168, ki se le delno zasnežuje, ne pa tudi nazaj). Manjkajočo žičnico iz Viehhofna do smučišč nad Saalbachom, ki bo obe smučišči dokončno povezala, naj bi naredili leta 2020 ali 2021.
https://www.saalbach.com/de/download__3744248
Po štirih kabinkah še edina sedežnica nova to sezono: Loferer Alm bo zamnjala fiksno štirisedežnico z odklopno osemsedežnico Senderexpress, ki bo navzdol tudi nekoliko podaljšana:
https://www.skialm-lofer.com/neues/grosse-investitionen
Ker gre za manj znano smučišče, ne bo škodil plan prog:
(skok na S Tirolsko pa v prihodnjem prispevku ... ) _________________ Sezona 2024/2025: 3 smučarski dnevi = 2 x Kitzsteinhorn, 1 x Meli |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ledenko |
Objavljeno: Tor Okt 01, 2019 4:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mojster zasneževanja
Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1919
|
@Miki, ja letos jih je slab ducat. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miki |
Objavljeno: Sre Okt 02, 2019 11:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3509 Kraj: Maribor
|
Kot sem obljubil, gremo za konec še na Tirolsko. Ne ljubi se mi delat natančne statistike, ampak preko palca so investicije v avstrijske zimsko športne centre že vrsto let razdeljene tako, da odpade na Tirolsko dobra polovica, na Salzburško četrtina, vsi ostali (Predarlsko, Štajerska, Koroška, Zgornja in Spodnja Avstrija) pa spravijo skupaj slabo četrtino.
V Kitzbühlu bodo, kar nekaj let pozneje kot načrtovano, zgradili novo desetsedežno kabinko Fleckalm namesto šestsedežne. Vrsto let jim je težil lastnik zemljišča blizu spodnje postaje (seveda ni nasprotoval gradnji, hotel je več ojrov), pa so projekt spremenili tako da zdaj gre mimo njegovega travnika, zaradi česar bo žičnica imela rahlo zakrivljeno traso (s poševno postavljenimi kolesnimi baterijami). Edino pravilno !
Za orientacijo: gre za A4 na planu prog,
informacije o graadnji pa tukaj:
https://www.kitzski.at/de/fleckalmbahn-neu.html
Nedaleč vstran se z dvema novima žičnicama hvali Skiwelt: https://www.skiwelt.at/de/skiwelt-neuigkeiten.html
Sicer so zadeve po avstrijsko nekoliko napihnili, od 4 žičnic s katerimi se hvalijo bosta letos dokončani dve, in sicer 'Kombibahn' (sedeži za 8 / kabine za 10) Zinsbergbahn (zamenjava za odklopno štirisedežnico prve generacije) in osemsedežnica Fleidingbahn v Westendorfu (zamenjava za trisedežnico, krepko podaljšana navzdol). Drugi dve (Hexenwasserbahn Söll in Salvistabahn Itter) sta dvoletna projekta, kjer so gradnjo začeli letos, dokončani pa bosta poleti / jeseni 2020. Sploh pri projektu v Söllu se vidi, kako pomemben je na nižje ležečih smučiščih postal poletni turizem, raje so se odločili za dvoletno gradnjo kot da bi eno poletno sezono bili brez glavne dostopne žičnice.
Plan prog (z nekaj napakami): http://skimap.skiwelt.at/. Fleidingbahn (št. 117, čisto desno) je že pravilno vrisan kot osemsedežnica, Zinsbergbahn (št. 3) pa je še brez simbola (očitno še nimajo prave grafike za Kombibahn?), če se z miško postaviš na njo pa napiše '8er Sesselbahn'.
Zillertalarena bo po dvoletni gradnji dokončal desetsedežno kabinko Stuanmandl na povezavi med Gerlosom in smučišču Zell am Ziller: https://www.zillertalarena.com/de/arena/winter/neuigkeiten.html
Lanska slikica (levi od obeh krogov):
Tudi Sölden dokončuje lanske dolgove oziroma prvo od treh novih žičnic ki so jih napovedali lani, desetsedežno kabinsko žičnico Rotkoglbahn namesto dvosedežnice v Hochsöldnu https://www.soelden.com/skigebiets-news
Tudi tu si bom pomagal z lansko sliko, gre za napravo obkroženo z vijolično:
Precej bolj na tiho pripravljajo novost tudi v Kaunertalu, kjer bodo zgradili funifor Falginjochbahn na trasi nekdanje dvojne vlečnice:
https://blog.kaunertaler-gletscher.at/de/detail/news/detail/neu-ab-herbst-2019-falginjochbahn-3113-m/
Odločitev ni bila prostovoljna, z vlečnico so bile vsako leto večje težave (zaradi taljenja ledenika je postajal zgornji del vse bolj strm in neprimeren za slabše smučarje), za povrhu pa je lani jeseni plaz podrl nekaj stebrov obeh vzporednih vlečnic. Da so rešili lansko zimo, so eno od vlečnic sicer popravili. Funifor se seveda elegantno izogne plazovitemu terenu, ne potrebuje stebrov na ledeniku, ima pa slabšo kapaciteto kot vlečnica (!). Letos bo dokončana samo ena stran, torej bo obratoval z eno kabino (funifor za razliko od klasične nihalke omogoča obratovanje samo ene kabine), druga polovica naj bi sledila leta 2020.
Za primerjavo lanski plan prog z dvojno vlečnico, dvema fantomskima projektoma in vlečnico Nörderjoch 2 ki že nekaj let ne deluje:
... in aktualni, z odstranitvijo vlečnic bodo zgoraj lahko naredili dva nova odseka proge:
Ischgl seveda ne bi bil Ischgl če ne bi tudi letos pripravljal dveh novosti, na avstrijski strani gre za novo šestsedežnico Velilleck, ki bo - po bistveno podaljšani trasi - nadomestila zadno dvosedežnico na smučišču, na švicarski strani pa osemsedežnico Visnitzbahn. Poročanje o novostih je, kot smo od Ischgla vajeni, profesionalno:
https://www.ischgl.com/de/More/Neuerungen
Mimogrede, čeprav ne gre za novosti na samem smučišču: septembra se je v Ischglu začela triletna gradnja termalnega centra hudih razsežnosti, z bazeni, savnami, fitnesi, kongresnim centrom in drsališčem. Glavni investitor 60 - milijonskega projekta so žičnice Ischgl, zato je možno, da bo katero od prihodnjih 3 let minilo celo brez nove žičnice na smučišču .
V arlberškem St. Antonu bo nova desetsedežna kabinska žičnica Schindlergratbahn nadomestila 40 let staro, strmo odklopno trisedežnico. Nekaj podatkov in skica trase: https://www.dassonnbichl.at/allgemein/neue-10er-gondel-in-st-anton-schindlergratbahn/
(moram pa tukaj nekaj pripomniti: že v internetni prezentaciji se odlično vidi diametralna razlika med modernim, včasih pretirano bahavim, ampak medijsko odmevnim pristopom Ischgla in konzervativnim nastopom Arlberga, ki spi na lovorikah nekih zdavnaj minulih časov in uglednem imenu ... žal je podobna tudi razlika med 'u nulo' porihtanimi smučišči v Ischglu in Arlbergom z dolgimi dvosedežnicami in številnimi progami brez zasneževanja)
Za konec še eno malo bolj 'eksotično' tirolsko smučišče: v Berwangu gradijo desetsedežno kabinsko žičnico Obere Karbahn, natančneje prvi odsek, drugi naj bi sledil v nekaj letih.
https://www.berwang.tirol/de/skiarena-berwang/neuerungen-bautagebuch
Kot se vidi na planu prog, gre za precej kratko začetniško kabinko z modro progo, ki je zamenjala vlečnico Biliglift, po izgradnji 2. odseka pa bo tudi daljšo vlečnico Thanellerkarlift.
To je zaenkrat vse. Takole 'na prvo žogo' sem nekoliko razočaran nad Zillertalom, ob množici projektov so letos zgradili eno samo žičnico, pa še ta je bila začeta lani. Morda pa bo prihodnje leto kaj boljše? _________________ Sezona 2024/2025: 3 smučarski dnevi = 2 x Kitzsteinhorn, 1 x Meli |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kotulc |
Objavljeno: Sre Okt 02, 2019 6:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi
Pridružen/-a: Ned Okt 2006 13:46 Prispevkov: 880
|
Torej povzetek v eni povedi: Največji gradijo, Korošci pa spijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tommy |
Objavljeno: Ned Okt 06, 2019 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča brez pancarjev
Pridružen/-a: Tor Jan 2013 19:37 Prispevkov: 65 Kraj: Ljubljana
|
miki je napisal/a: | V Kitzbühlu bodo, kar nekaj let pozneje kot načrtovano, zgradili novo desetsedežno kabinko Fleckalm namesto šestsedežne. Vrsto let jim je težil lastnik zemljišča blizu spodnje postaje (seveda ni nasprotoval gradnji, hotel je več ojrov), pa so projekt spremenili tako da zdaj gre mimo njegovega travnika, zaradi česar bo žičnica imela rahlo zakrivljeno traso (s poševno postavljenimi kolesnimi baterijami). Edino pravilno !
Za orientacijo: gre za A4 na planu prog,
informacije o graadnji pa tukaj:
https://www.kitzski.at/de/fleckalmbahn-neu.html
I |
Sem pogledal na njihovi spletni strani potek gradnje ter zasledil podatek, da bo zadeva šibala skoraj 7 m/s.... impresivno _________________ Be Safe - Sleep With a Firefighter! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gapi202 |
Objavljeno: Pet Nov 01, 2019 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 22:08 Prispevkov: 2402
|
Mogoče offtopic ampak tudi v Avstriji so končno sprejeli prepoved kajenja v gostinskih lokalih. Tako bodo tudi kakšne raufkamre postale spodobne prehranjevalnice _________________ 10/11=12x
11/12=16x
12/13=17x
13/14=17x
14/15=23x
15/16=23x
16/17=62x
17/18=31x
18/19=34x
19/20=6xLesOrres,1x Katsci,2xKanin,5xkrgora,1xRudno, 3xStražaBled,4xMojstrana,2xStariVrh,1x Schladming,1xCerkno,
20/21=5xVogel2xMojstrana,3xSoriška,8xKr.gora, 3xKrvavec+15xturno
21/22=15xVogel,21x Kranjska Gora,1xstari vrh,1xkrvavec,3xKanin
22/23=21xVogel,17xKranjska Gora,1xKanin
23/24=1xVogel,2xKranjska Gora,1xKozji hrbet,1xMojstrana, 2xStari vrh |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Ive |
Objavljeno: Sob Nov 02, 2019 4:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča brez pancarjev
Pridružen/-a: Sre Okt 2019 23:02 Prispevkov: 19
|
Pozna kdo podrobnosti o novitetah v Nassfeldu?
Citiram: | NEWS 2019/20
News and investments of the Nassfeld Mountain Railways for the 2019/20 season
By December 2019, Nassfeld Mountain Railways will have invested a total of € 9.6m in order to make the entire ski resort even more attractive for visitors.
Increase of mechanical snowmaking facilities
The main objective of the investments in the snowmaking infrastructure has been full snow-coverage of the main pistes by increasing, renewing and improving the mechanical snowmaking facilities within 5-6 days. For this, a new pond for snowmaking, holding 110,000 m³ of water, has been created, new pipes as well as taps, with adequate automation of the pump stations for increasing the capacity by an additional 300 litres of water per second, have been installed. Purchase of top-modern snowmaking facilities: 63 units (20 lances and 43 propeller machines) as well as three new state-of-the-art piste bullies, with cable winches and snow depth measuring instruments, guarantee even better piste conditions in the 2019/2020 winter season. | |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milko |
Objavljeno: Sre Nov 06, 2019 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Sre Feb 2008 22:26 Prispevkov: 229 Kraj: Radovljica
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
miki |
Objavljeno: Ned Nov 10, 2019 7:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3509 Kraj: Maribor
|
Vem da je pisanje o novostih za eno leto naprej lahko nehvaležno, ampak vsaj za tiste projekte kjer se je gradnja že začela lahko počasi začnem pripravljati seznam 2020.
V septembru so v Wagrainu pričeli z gradnjo treh novih desetsedežnih kabinskih žičnic. Dva odseka bosta za zamenjavo neudobne kabinke Flying Mozart s stoječimi kabinami, novost pa bo kabinska žičnica Panorama Link, ki bo povezovala smučišče Flachau/Wagrain s sosednjim Flachauwinkl/Kleinarl. Link s prvimi slikami z gradbišča (gradnja se je začela v septembru): https://www.snow-space.com/de/Region/Information/Neubau-Flying-Mozart-Panorama-Link
Trasa 'Panorama Linka': https://www.shuttleberg.com/ic-orig/pdf/Panorama_Link_Facts.pdf
Seveda je lepo da bosta smučišči, oddaljeni samo dober kilometer, po 20 letih načrtovanja končno povezani. Način kako jih bodo povezali pa mi sploh ni všeč. Prvič, tereni bi brez težav omogočili povsem klasično povezavo z dvema žičnicama in dvema progama. Če pa to res ne gre (menda so neki lastniki zemljišč hudo trmasti), pa je zračne črte med zgornjima postajama sedežnic Topliner v Wagrainu in Absolut Shuttle v Kleinarlu samo kilometer in malenkost, zakaj gradijo povezavo po trikrat daljši trasi mi nikoli ne bo jasno.
V Hintertuxu se že nekaj časa omenja zamenjava dvosedežnice Lärmstange s šestsedežnico po skoraj identični trasi. Konec oktobra je eden od forumašev tam opazil zanesljiva znamenja v obliki tovorne žičnice in količkov okoli bodoče zgornje postaje (gl. poročilo dne 31. 10.). Gre za dokaj malo frekventirano sedežnico pod področjem Kaserer, kjer so zaenkrat samo nezbuldožirane in nezasnežene Skiroute, ki jih ob zadostni količini naravnega snega sicer tudi teptajo. Nihče ne verjame da bo tako ostalo tudi po gradnji šestsedežnice :
Aja, pa še ena s Pece, sicer stara že en mesec:
Edino kar se je premaknilo pri gradnji panoramske restavracije (ki je bila sprva napovedana za 2018, nato za 2019) je to, da so letnico 2019 prelepili z nemarnim listkom na katerem zdaj piše 2020, pa še to samo na nemškem napisu. Zelo profesionalno, ni kaj. Tudi hotela se celo leto nihče ni dotaknil, edino koča nad spodnjo postajo Siebenhuttenlifta je malenkost napredovala:
Ali kdo od 'insajdrjev' (Stubai, Ledenko) ve kaj se dogaja na Peci? Po res obetavnem začetku se mi zdi da se smučišče ponovno pogreza v spodnjekoroško (pod)povprečje . _________________ Sezona 2024/2025: 3 smučarski dnevi = 2 x Kitzsteinhorn, 1 x Meli
Nazadnje urejal/a miki Ned Nov 10, 2019 7:58 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kotulc |
Objavljeno: Ned Nov 10, 2019 7:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi
Pridružen/-a: Ned Okt 2006 13:46 Prispevkov: 880
|
Kaj ta koča, ki se gradi, bo tudi krmilnica? Nameravajo po izgradnji Panoramske restavracije katero od koč odstraniti? Drugače bo na Peci več koč kot naprav, pa tudi Sibenhüttenlif bo rabil novo ime |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
|
|
Stran 1 od 1 |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|
|
|