|
|
|
Smučanje in poraba energije |
« Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo » |
Avtor |
Sporočilo
|
tomi |
Objavljeno: Tor Apr 16, 2024 1:23 pm Naslov sporočila: Smučanje in poraba energije |
|
|
Smuča v kavbojkah
Pridružen/-a: Pet Mar 2006 22:18 Prispevkov: 1321 Kraj: Jesenice
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
gapi202 |
Objavljeno: Tor Apr 16, 2024 6:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 22:08 Prispevkov: 2428
|
Ja seveda ni. Kar se pa vožnje tiče, sem zadnjič bral članek, da človeško telo sploh ni toliko nižji porabnik na enaki razdalji. _________________ 10/11=12x
11/12=16x
12/13=17x
13/14=17x
14/15=23x
15/16=23x
16/17=62x
17/18=31x
18/19=34x
19/20=6xLesOrres,1x Katsci,2xKanin,5xkrgora,1xRudno, 3xStražaBled,4xMojstrana,2xStariVrh,1x Schladming,1xCerkno,
20/21=5xVogel2xMojstrana,3xSoriška,8xKr.gora, 3xKrvavec+15xturno
21/22=15xVogel,21x Kranjska Gora,1xstari vrh,1xkrvavec,3xKanin
22/23=21xVogel,17xKranjska Gora,1xKanin
23/24=1xVogel,2xKranjska Gora,1xKozji hrbet,1xMojstrana, 2xStari vrh |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matejp |
Objavljeno: Sre Apr 17, 2024 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Pet Nov 2012 10:40 Prispevkov: 253
|
Spet je odvisno s čim se pripelješ do smučišča. Če se pripelješ sam v dizlu, je to nekaj drugačnega, kot pa če se pripelješ z električnim avtomobilom.
V kolikor pa za prevoz uporabiš avtobus ali (še bolje) vlak, potem pa se poraba močno zmanjša.
Še največ energije se, po mojem mnenju, porabi za pripravo prog. Tukaj mislim, da bi morala iti smučišča v smer elektrizacije voznega parka. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Marvin |
Objavljeno: Sre Apr 17, 2024 11:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Sre Okt 2006 12:28 Prispevkov: 374
|
Ciničen odgovor bi bil, da je najbolje da se kar po staro, s smučkami, teptajo proge.
Meni ni jasna ta navdušenost nad današnjimi elektro avtomobili, ki niso na nivoju da zamenjajo to kar danes uporabljamo za prevoz.
Prvi problem je, da energija s katerim polnimo avtomobile večinoma (odvisno kje) ni pridobljena na čist način ali iz "obnovljivih virov". Drugo je, da nimamo niti približek infrastrukture za polnjenje teh baterij, če bi vsi prešli na e-avte. Tretji - to energijo je potrebno vseeno nekje dobiti. Elektrarne, ki iih trenutno imamo, proizvodnja elektrike ne bo zadostovala za te potrebe. Kje bomo dobili to elektriko? Vetrnice in sončne elektrarne ne bodo zadostovale.
Če uvažamo "umazano elektriko" (Bosna termoelektrarne npr) ne naredimo nič na področju ekologije.
Elektro motorji so zelo zanimiva (in enostavna) rešitev. Ni pa ustreznega (ekonomičnega) načina za shranjevanje iste. Baterije niso glih eko-rešitev. Ne v smilslu proizvodnje, ne v smislu razgradnje. Seveda tudi motorji na notranje izgorevanje niso nobena rešitev, ampak so najboljše (ali najbolj učinkovito) kar imamo. _________________ ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miki |
Objavljeno: Sre Apr 17, 2024 11:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Moderator
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25 Prispevkov: 3537 Kraj: Maribor
|
Hvala Tomi za fotko in odprtje diskusije. Po eni strani pohvalno od Turracha, da poskuša z argumenti ovreči tisti - v nemško govorečih deželah še bolj kot pri nas - žal zelo razširjen stereotip o smučiščih kot nevemkako hudih porabnikih energije. Po drugi strani pa žalostno, da je takšna obramba sploh potrebna. Saj jim energije nihče ne podari, ampak jo pošteno plačajo - in imajo vso pravico da jo tudi (u)porabijo.
Na splošno se mi zdi, da so se 'zeleni' zapičili v tiste oblike porabe energije/prostora, ki jim pač ne pašejo v njihov politični, družbenonazorski in nevem kak kontekst: smučišča, potovanja z letali, križarjenja, igrišča za golf (pri slednjih bolj zaradi porabe prostora in vode kot same energije). Pač tisto, kar volilcem lahko prodajo kot 'nepotrebne', luksuzne itd. oblike rekreacije. Zelo redko do nikoli nisem slišal da bi se enako intenzivno lotili recimo porabe energije nogometnih igrišč (mora res imeti vsak drugoligaš ogrevano igrišče in reflektorje?), kičaste predbožične razsvetljave mest, vrtov ipd. (pri čemer osvetljeni Božički na saneh nimajo nič skupnega z evropsko krščansko tradicijo, ampak gre za nekritično povzemanje ameriških navad), ali pa 'športnikov' ki mislijo da morajo vsak vikend z debelim SUV-jem voziti becikle iz Maribora na Kras ali iz Ljubljane na Goričko, da potem tam 'okolju prijazno' prekolesarijo 70 km ... ? _________________ Sezona 2024/2025: 9 smučarskih dni = 4 x Kitzsteinhorn, 3 x Meli, 1 x Obertauern, 1 x Schladming |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Špik |
Objavljeno: Sre Apr 17, 2024 12:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Snemalec
Pridružen/-a: Pon Sep 2005 12:14 Prispevkov: 1036
|
Da ne govorimo o vseh odprtih hladilnikih v trgovinha, kjer se moraš skoraj za zimo pripraviti z oblačili ... in še marsičem. _________________ Sezona 2017/18 - 30x : 3x Sölden, Killington, 3x Lake Louise, Sunshine Village, 2x St. Moritz, Španov vrh, 4x Garmisch Partenkirchen, 3x Cortina d'Ampezzo, 2x Crans Montana, 2x Kvitfjell, 2x Åre, 2x KrG, 3x Vogel, Kanin |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matejp |
Objavljeno: Sre Apr 17, 2024 12:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Pet Nov 2012 10:40 Prispevkov: 253
|
Marvin je napisal/a: | Ciničen odgovor bi bil, da je najbolje da se kar po staro, s smučkami, teptajo proge.
Meni ni jasna ta navdušenost nad današnjimi elektro avtomobili, ki niso na nivoju da zamenjajo to kar danes uporabljamo za prevoz.
Prvi problem je, da energija s katerim polnimo avtomobile večinoma (odvisno kje) ni pridobljena na čist način ali iz "obnovljivih virov". Drugo je, da nimamo niti približek infrastrukture za polnjenje teh baterij, če bi vsi prešli na e-avte. Tretji - to energijo je potrebno vseeno nekje dobiti. Elektrarne, ki iih trenutno imamo, proizvodnja elektrike ne bo zadostovala za te potrebe. Kje bomo dobili to elektriko? Vetrnice in sončne elektrarne ne bodo zadostovale.
Če uvažamo "umazano elektriko" (Bosna termoelektrarne npr) ne naredimo nič na področju ekologije.
Elektro motorji so zelo zanimiva (in enostavna) rešitev. Ni pa ustreznega (ekonomičnega) načina za shranjevanje iste. Baterije niso glih eko-rešitev. Ne v smilslu proizvodnje, ne v smislu razgradnje. Seveda tudi motorji na notranje izgorevanje niso nobena rešitev, ampak so najboljše (ali najbolj učinkovito) kar imamo. |
Slovenija dobi 2/3 energije iz "obnovljivih virov" (HE + sonce) in NEK. Največji slovenski distributer ponuja produkt, po katerem dobiš samo "zeleno" energijo. Tako da vse kar še ostane, je "inicialna investicija" v baterijo električnega avtomobila, kjer pa je njen odtis močno odvisen od virov energije, ki je šla v izdelavo baterije. Pa tudi če vzamemo popolnoma umazano energijo pri proizvodnji baterije, se električar po cca 80k prevoženih kilometrov izenači z izpusti, ki ga proizvaja motor na notranje zgorevanje. Tako da govoriti o tem, da elektrizacija transporta ni boljša od motorjev na notranje izgorevanje, je po mojem mnenju neprimerno. Ponavadi se v takšnih debatah primerjajo samo izpusti, ki jih proizvede ICE avtomobil na "izpuhu" v svoji življenski dobi, medtem ko se pri električnih avtomobilih v izračun vzame celotno okolje (pridobivanje materiala za baterijo, transport, generiranje elektrike...).
Spodnji video lepo razloži pomanjkljivost zgornjega argumentiranja.
https://www.youtube.com/watch?v=1oVrIHcdxjA |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Marvin |
Objavljeno: Pon Apr 22, 2024 9:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Sezuva pancarje na sedežnici
Pridružen/-a: Sre Okt 2006 12:28 Prispevkov: 374
|
Strinjam se s tem, da je primerjalna kalkulacija malo za lase privlečena, ampak vseeno prikaže, da ni vse tako "clean", kot naj bi bilo - zato je prav da se izpostavi. Zgoraj sem izpostavil problem shranjevanja (ali lokalnega proizvajanja po nekih teorijah) električne energije za električna vozila. Da ne govorimo o tem kaj se dogaja z električnimi avti v primeru nesreč. Če zagori se gasilci (za zdaj) samo umaknejo. Tu je tudi problem reciklaže baterij, ki nimajo enake življenske dobe, kot sam avtomobil. Trenutni "obnovljivi viri" in (samo en) NEK ne bodo zadostovali, če bomo vsa prevozna sredstva "prestavili" na električni pogon. Potrebno bo najti ustrezen vir energije, ustrezen način shrambe ali transporta te energije, za vsa ta vozila. Da ne govorim o ustrezni infrastrukturi za polnjenje, ki bi vsaj približno bila podobna temu kar imamo z bencinskimi črpalkami (hitrost polnjenja ter gostota le teh). Res ne bi rad načrtoval lastnih potovanj tako, da bi iskal kje so polnilnice in vsakič "pojedel sendvič in spil kavo". Čeprav se mogoče zdi iz zgoraj napisanega, da sem "petrolfan" - nisem. Rad bi pa imel enak komfort, kot ga imam v trenutnem avtu, da vem da je črpalka vsakih 30km. Da lahko "natankam in plačam" v 5ih minutah. _________________ ...
Nazadnje urejal/a Marvin Pon Apr 22, 2024 4:18 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marko |
Objavljeno: Pon Apr 22, 2024 3:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 15:00 Prispevkov: 2850 Kraj: Ljubljana
|
matejp je napisal/a: | Marvin je napisal/a: | Ciničen odgovor bi bil, da je najbolje da se kar po staro, s smučkami, teptajo proge.
Meni ni jasna ta navdušenost nad današnjimi elektro avtomobili, ki niso na nivoju da zamenjajo to kar danes uporabljamo za prevoz.
Prvi problem je, da energija s katerim polnimo avtomobile večinoma (odvisno kje) ni pridobljena na čist način ali iz "obnovljivih virov". Drugo je, da nimamo niti približek infrastrukture za polnjenje teh baterij, če bi vsi prešli na e-avte. Tretji - to energijo je potrebno vseeno nekje dobiti. Elektrarne, ki iih trenutno imamo, proizvodnja elektrike ne bo zadostovala za te potrebe. Kje bomo dobili to elektriko? Vetrnice in sončne elektrarne ne bodo zadostovale.
Če uvažamo "umazano elektriko" (Bosna termoelektrarne npr) ne naredimo nič na področju ekologije.
Elektro motorji so zelo zanimiva (in enostavna) rešitev. Ni pa ustreznega (ekonomičnega) načina za shranjevanje iste. Baterije niso glih eko-rešitev. Ne v smilslu proizvodnje, ne v smislu razgradnje. Seveda tudi motorji na notranje izgorevanje niso nobena rešitev, ampak so najboljše (ali najbolj učinkovito) kar imamo. |
Slovenija dobi 2/3 energije iz "obnovljivih virov" (HE + sonce) in NEK. Največji slovenski distributer ponuja produkt, po katerem dobiš samo "zeleno" energijo. Tako da vse kar še ostane, je "inicialna investicija" v baterijo električnega avtomobila, kjer pa je njen odtis močno odvisen od virov energije, ki je šla v izdelavo baterije. Pa tudi če vzamemo popolnoma umazano energijo pri proizvodnji baterije, se električar po cca 80k prevoženih kilometrov izenači z izpusti, ki ga proizvaja motor na notranje zgorevanje. Tako da govoriti o tem, da elektrizacija transporta ni boljša od motorjev na notranje izgorevanje, je po mojem mnenju neprimerno. Ponavadi se v takšnih debatah primerjajo samo izpusti, ki jih proizvede ICE avtomobil na "izpuhu" v svoji življenski dobi, medtem ko se pri električnih avtomobilih v izračun vzame celotno okolje (pridobivanje materiala za baterijo, transport, generiranje elektrike...).
Spodnji video lepo razloži pomanjkljivost zgornjega argumentiranja.
https://www.youtube.com/watch?v=1oVrIHcdxjA | Če ti ni jasno, da je ta zelena elektrika en navaden nateg za kvazi ekologe, ki si na ta način kupujejo odpustek za porabo energije samo nekaj dejstev: Na daljnovodih ni posebnih zelenih žic, po katerih bi se pretakala zelena elektrika, kupec ravno tako dobi mešanico zelene in najbolj umazane kot vsi ostali, samo plača je malo več (davek na naivnost). Tudi če bi ta pritekala po posebnih žicah, bi pač ostali imeli malo bolj umazan miks, kolikor več naivnežev bi pač nategnili. Tretjič najbolj absurdno dejstvo je v tem, da Slovenija uvaža obnovljivo energijo (ker ne dosega zavez) med drugim iz države, ki ima enega največjih deležev v Evropi po proizvodnji elektrike iz premoga (češka).
Sicer pa glede objavljenega filmčka in raznoraznih preračunavanj, katera vozila porabijo več energije, obstaja zelo enostavno merilo - denar, ki sešteje vso porabo in stroške. Da bi bili električni avtomobili stroškovno konkurenčni, je treba obilno subvencionirati in spodbujati njihovo uporabo. Če bi se električni avtomobili prodajali po istih pogojih in elektrika za njih bila obdavčena enako kot bencin, bi se na elektriko vozili le ekscentrični posebneži. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Smucar9 |
Objavljeno: Čet Apr 25, 2024 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sre Nov 2018 14:17 Prispevkov: 551
|
Samo tale medklic. Ne sanjajte o NEK2 2GW močnem, ker nimamo žic, ki bi prenesle ta prenos energije. Upam, da zgradimo le 1GW NEK2, da ne bomo dodatnih 15 miljard zdeval še v žice (in posrednike in politikom še tam). Glede 100% el.avtov se ne bojim. Nekateri ne bodo nikdar zanje, in bodo raje kupovali jih (še novejše tehnologije, in še dražja) na vodik. Drugi pa ostajali na dizlu. Ne, ta se ne bo itak ne poslovil tako hitro kot bi želeli postati neodvisni od Arabcev _________________ 2023/24: Turracher,Nassfeld,Kope,MB/Areh,Katschberg,Kals-Matrei,Tuxertal-Zillertal,Sillian
2022/23: Krvavc,Gerlitzen,BKK,Kope
2021/22: Moelltal,Krvavc,Kope,MB/Areh,Višarje,Zoncolan,BKK,Turracher,Gerlitzen,(Speier/Groß/Ain)eck,Piancavallo,SanPellegrino
2018/19: Gerlitzen,Nassfeld,Rogla,Turracher,BKK,SanPellegrino,Obereggen,Canazei,Arabba,Civetta
2017/18: Flachau,Eben,Filzmoos,Schladming,Katschberg,Krvavc,Rogla
2016/17: Gerlitzen,Kronplatz,Alta Badia,Arabba,Marmolada,Krvavc,Rogla,Kr.Gora |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
|
|
Stran 1 od 1 |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|
|
|