Nalaganje fotografij na forum
Pomoč pogostih vprašanj  Pomoč pogostih vprašanj   Išči  Išči   Seznam članov  Seznam članov   Skupine uporabnikov  Skupine uporabnikov
 
Registriraj se  ::  Prijava Prijava za pregled zasebnih sporočil   
 
Kazalo po Smucisca.net forumu » Splošno o smučanju » Smučanje in poraba energije

Objavi novo temo  Odgovori na to temo
 Smučanje in poraba energije « Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo » 
Avtor Sporočilo
tomi
PrispevekObjavljeno: Tor Apr 16, 2024 1:23 pm    Naslov sporočila: Smučanje in poraba energije Odgovori s citatom

Smuča v kavbojkah
Smuča v kavbojkah

Pridružen/-a: Pet Mar 2006 22:18
Prispevkov: 1321
Kraj: Jesenice

Zadnjič sem na Turrachu opazil tale plakat:



Glede na tele podatke smučarija sploh ni tako energetsko potratna, če seveda odštejemo vožnjo do smučišča. Sploh v Avstriji, kjer naj bi kar 87% električne energije pridobili iz obnovljivih virov, več kot polovico iz hidroelektrarn:
https://www.advantageaustria.org/si/zentral/branchen/energiewirtschaft/zahlen-und-fakten/Zahlen_und_Fakten.sl.html

Odpiram razpravo
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gapi202
PrispevekObjavljeno: Tor Apr 16, 2024 6:02 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Smuča za mali srpan
Smuča za mali srpan

Pridružen/-a: Sre Mar 2010 22:08
Prispevkov: 2428


Ja seveda ni. Kar se pa vožnje tiče, sem zadnjič bral članek, da človeško telo sploh ni toliko nižji porabnik na enaki razdalji.
_________________
10/11=12x
11/12=16x
12/13=17x
13/14=17x
14/15=23x
15/16=23x
16/17=62x
17/18=31x
18/19=34x
19/20=6xLesOrres,1x Katsci,2xKanin,5xkrgora,1xRudno, 3xStražaBled,4xMojstrana,2xStariVrh,1x Schladming,1xCerkno,
20/21=5xVogel2xMojstrana,3xSoriška,8xKr.gora, 3xKrvavec+15xturno
21/22=15xVogel,21x Kranjska Gora,1xstari vrh,1xkrvavec,3xKanin
22/23=21xVogel,17xKranjska Gora,1xKanin
23/24=1xVogel,2xKranjska Gora,1xKozji hrbet,1xMojstrana, 2xStari vrh
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejp
PrispevekObjavljeno: Sre Apr 17, 2024 9:13 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sezuva pancarje na sedežnici
Sezuva pancarje na sedežnici

Pridružen/-a: Pet Nov 2012 10:40
Prispevkov: 253


Spet je odvisno s čim se pripelješ do smučišča. Če se pripelješ sam v dizlu, je to nekaj drugačnega, kot pa če se pripelješ z električnim avtomobilom.

V kolikor pa za prevoz uporabiš avtobus ali (še bolje) vlak, potem pa se poraba močno zmanjša.

Še največ energije se, po mojem mnenju, porabi za pripravo prog. Tukaj mislim, da bi morala iti smučišča v smer elektrizacije voznega parka.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marvin
PrispevekObjavljeno: Sre Apr 17, 2024 11:21 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sezuva pancarje na sedežnici
Sezuva pancarje na sedežnici

Pridružen/-a: Sre Okt 2006 12:28
Prispevkov: 374


Ciničen odgovor bi bil, da je najbolje da se kar po staro, s smučkami, teptajo proge.

Meni ni jasna ta navdušenost nad današnjimi elektro avtomobili, ki niso na nivoju da zamenjajo to kar danes uporabljamo za prevoz.

Prvi problem je, da energija s katerim polnimo avtomobile večinoma (odvisno kje) ni pridobljena na čist način ali iz "obnovljivih virov". Drugo je, da nimamo niti približek infrastrukture za polnjenje teh baterij, če bi vsi prešli na e-avte. Tretji - to energijo je potrebno vseeno nekje dobiti. Elektrarne, ki iih trenutno imamo, proizvodnja elektrike ne bo zadostovala za te potrebe. Kje bomo dobili to elektriko? Vetrnice in sončne elektrarne ne bodo zadostovale.
Če uvažamo "umazano elektriko" (Bosna termoelektrarne npr) ne naredimo nič na področju ekologije.

Elektro motorji so zelo zanimiva (in enostavna) rešitev. Ni pa ustreznega (ekonomičnega) načina za shranjevanje iste. Baterije niso glih eko-rešitev. Ne v smilslu proizvodnje, ne v smislu razgradnje. Seveda tudi motorji na notranje izgorevanje niso nobena rešitev, ampak so najboljše (ali najbolj učinkovito) kar imamo.
_________________
...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
miki
PrispevekObjavljeno: Sre Apr 17, 2024 11:50 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Moderator
Moderator

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25
Prispevkov: 3537
Kraj: Maribor

Hvala Tomi za fotko in odprtje diskusije. Po eni strani pohvalno od Turracha, da poskuša z argumenti ovreči tisti - v nemško govorečih deželah še bolj kot pri nas - žal zelo razširjen stereotip o smučiščih kot nevemkako hudih porabnikih energije. Po drugi strani pa žalostno, da je takšna obramba sploh potrebna. Saj jim energije nihče ne podari, ampak jo pošteno plačajo - in imajo vso pravico da jo tudi (u)porabijo.

Na splošno se mi zdi, da so se 'zeleni' zapičili v tiste oblike porabe energije/prostora, ki jim pač ne pašejo v njihov politični, družbenonazorski in nevem kak kontekst: smučišča, potovanja z letali, križarjenja, igrišča za golf (pri slednjih bolj zaradi porabe prostora in vode kot same energije). Pač tisto, kar volilcem lahko prodajo kot 'nepotrebne', luksuzne itd. oblike rekreacije. Zelo redko do nikoli nisem slišal da bi se enako intenzivno lotili recimo porabe energije nogometnih igrišč (mora res imeti vsak drugoligaš ogrevano igrišče in reflektorje?), kičaste predbožične razsvetljave mest, vrtov ipd. (pri čemer osvetljeni Božički na saneh nimajo nič skupnega z evropsko krščansko tradicijo, ampak gre za nekritično povzemanje ameriških navad), ali pa 'športnikov' ki mislijo da morajo vsak vikend z debelim SUV-jem voziti becikle iz Maribora na Kras ali iz Ljubljane na Goričko, da potem tam 'okolju prijazno' prekolesarijo 70 km ... ?
_________________
Sezona 2024/2025: 9 smučarskih dni = 4 x Kitzsteinhorn, 3 x Meli, 1 x Obertauern, 1 x Schladming
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Špik
PrispevekObjavljeno: Sre Apr 17, 2024 12:07 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Snemalec
Snemalec

Pridružen/-a: Pon Sep 2005 12:14
Prispevkov: 1036


Da ne govorimo o vseh odprtih hladilnikih v trgovinha, kjer se moraš skoraj za zimo pripraviti z oblačili ... in še marsičem.
_________________
Sezona 2017/18 - 30x : 3x Sölden, Killington, 3x Lake Louise, Sunshine Village, 2x St. Moritz, Španov vrh, 4x Garmisch Partenkirchen, 3x Cortina d'Ampezzo, 2x Crans Montana, 2x Kvitfjell, 2x Åre, 2x KrG, 3x Vogel, Kanin
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejp
PrispevekObjavljeno: Sre Apr 17, 2024 12:48 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sezuva pancarje na sedežnici
Sezuva pancarje na sedežnici

Pridružen/-a: Pet Nov 2012 10:40
Prispevkov: 253


Marvin je napisal/a:
Ciničen odgovor bi bil, da je najbolje da se kar po staro, s smučkami, teptajo proge.

Meni ni jasna ta navdušenost nad današnjimi elektro avtomobili, ki niso na nivoju da zamenjajo to kar danes uporabljamo za prevoz.

Prvi problem je, da energija s katerim polnimo avtomobile večinoma (odvisno kje) ni pridobljena na čist način ali iz "obnovljivih virov". Drugo je, da nimamo niti približek infrastrukture za polnjenje teh baterij, če bi vsi prešli na e-avte. Tretji - to energijo je potrebno vseeno nekje dobiti. Elektrarne, ki iih trenutno imamo, proizvodnja elektrike ne bo zadostovala za te potrebe. Kje bomo dobili to elektriko? Vetrnice in sončne elektrarne ne bodo zadostovale.
Če uvažamo "umazano elektriko" (Bosna termoelektrarne npr) ne naredimo nič na področju ekologije.

Elektro motorji so zelo zanimiva (in enostavna) rešitev. Ni pa ustreznega (ekonomičnega) načina za shranjevanje iste. Baterije niso glih eko-rešitev. Ne v smilslu proizvodnje, ne v smislu razgradnje. Seveda tudi motorji na notranje izgorevanje niso nobena rešitev, ampak so najboljše (ali najbolj učinkovito) kar imamo.


Slovenija dobi 2/3 energije iz "obnovljivih virov" (HE + sonce) in NEK. Največji slovenski distributer ponuja produkt, po katerem dobiš samo "zeleno" energijo. Tako da vse kar še ostane, je "inicialna investicija" v baterijo električnega avtomobila, kjer pa je njen odtis močno odvisen od virov energije, ki je šla v izdelavo baterije. Pa tudi če vzamemo popolnoma umazano energijo pri proizvodnji baterije, se električar po cca 80k prevoženih kilometrov izenači z izpusti, ki ga proizvaja motor na notranje zgorevanje. Tako da govoriti o tem, da elektrizacija transporta ni boljša od motorjev na notranje izgorevanje, je po mojem mnenju neprimerno. Ponavadi se v takšnih debatah primerjajo samo izpusti, ki jih proizvede ICE avtomobil na "izpuhu" v svoji življenski dobi, medtem ko se pri električnih avtomobilih v izračun vzame celotno okolje (pridobivanje materiala za baterijo, transport, generiranje elektrike...).

Spodnji video lepo razloži pomanjkljivost zgornjega argumentiranja.
https://www.youtube.com/watch?v=1oVrIHcdxjA
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marvin
PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2024 9:42 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sezuva pancarje na sedežnici
Sezuva pancarje na sedežnici

Pridružen/-a: Sre Okt 2006 12:28
Prispevkov: 374


Strinjam se s tem, da je primerjalna kalkulacija malo za lase privlečena, ampak vseeno prikaže, da ni vse tako "clean", kot naj bi bilo - zato je prav da se izpostavi. Zgoraj sem izpostavil problem shranjevanja (ali lokalnega proizvajanja po nekih teorijah) električne energije za električna vozila. Da ne govorimo o tem kaj se dogaja z električnimi avti v primeru nesreč. Če zagori se gasilci (za zdaj) samo umaknejo. Tu je tudi problem reciklaže baterij, ki nimajo enake življenske dobe, kot sam avtomobil. Trenutni "obnovljivi viri" in (samo en) NEK ne bodo zadostovali, če bomo vsa prevozna sredstva "prestavili" na električni pogon. Potrebno bo najti ustrezen vir energije, ustrezen način shrambe ali transporta te energije, za vsa ta vozila. Da ne govorim o ustrezni infrastrukturi za polnjenje, ki bi vsaj približno bila podobna temu kar imamo z bencinskimi črpalkami (hitrost polnjenja ter gostota le teh). Res ne bi rad načrtoval lastnih potovanj tako, da bi iskal kje so polnilnice in vsakič "pojedel sendvič in spil kavo". Čeprav se mogoče zdi iz zgoraj napisanega, da sem "petrolfan" - nisem. Rad bi pa imel enak komfort, kot ga imam v trenutnem avtu, da vem da je črpalka vsakih 30km. Da lahko "natankam in plačam" v 5ih minutah.
_________________
...


Nazadnje urejal/a Marvin Pon Apr 22, 2024 4:18 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2024 3:43 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Smuča za mali srpan
Smuča za mali srpan

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 15:00
Prispevkov: 2850
Kraj: Ljubljana

matejp je napisal/a:
Marvin je napisal/a:
Ciničen odgovor bi bil, da je najbolje da se kar po staro, s smučkami, teptajo proge.

Meni ni jasna ta navdušenost nad današnjimi elektro avtomobili, ki niso na nivoju da zamenjajo to kar danes uporabljamo za prevoz.

Prvi problem je, da energija s katerim polnimo avtomobile večinoma (odvisno kje) ni pridobljena na čist način ali iz "obnovljivih virov". Drugo je, da nimamo niti približek infrastrukture za polnjenje teh baterij, če bi vsi prešli na e-avte. Tretji - to energijo je potrebno vseeno nekje dobiti. Elektrarne, ki iih trenutno imamo, proizvodnja elektrike ne bo zadostovala za te potrebe. Kje bomo dobili to elektriko? Vetrnice in sončne elektrarne ne bodo zadostovale.
Če uvažamo "umazano elektriko" (Bosna termoelektrarne npr) ne naredimo nič na področju ekologije.

Elektro motorji so zelo zanimiva (in enostavna) rešitev. Ni pa ustreznega (ekonomičnega) načina za shranjevanje iste. Baterije niso glih eko-rešitev. Ne v smilslu proizvodnje, ne v smislu razgradnje. Seveda tudi motorji na notranje izgorevanje niso nobena rešitev, ampak so najboljše (ali najbolj učinkovito) kar imamo.


Slovenija dobi 2/3 energije iz "obnovljivih virov" (HE + sonce) in NEK. Največji slovenski distributer ponuja produkt, po katerem dobiš samo "zeleno" energijo. Tako da vse kar še ostane, je "inicialna investicija" v baterijo električnega avtomobila, kjer pa je njen odtis močno odvisen od virov energije, ki je šla v izdelavo baterije. Pa tudi če vzamemo popolnoma umazano energijo pri proizvodnji baterije, se električar po cca 80k prevoženih kilometrov izenači z izpusti, ki ga proizvaja motor na notranje zgorevanje. Tako da govoriti o tem, da elektrizacija transporta ni boljša od motorjev na notranje izgorevanje, je po mojem mnenju neprimerno. Ponavadi se v takšnih debatah primerjajo samo izpusti, ki jih proizvede ICE avtomobil na "izpuhu" v svoji življenski dobi, medtem ko se pri električnih avtomobilih v izračun vzame celotno okolje (pridobivanje materiala za baterijo, transport, generiranje elektrike...).

Spodnji video lepo razloži pomanjkljivost zgornjega argumentiranja.
https://www.youtube.com/watch?v=1oVrIHcdxjA
Če ti ni jasno, da je ta zelena elektrika en navaden nateg za kvazi ekologe, ki si na ta način kupujejo odpustek za porabo energije samo nekaj dejstev: Na daljnovodih ni posebnih zelenih žic, po katerih bi se pretakala zelena elektrika, kupec ravno tako dobi mešanico zelene in najbolj umazane kot vsi ostali, samo plača je malo več (davek na naivnost). Tudi če bi ta pritekala po posebnih žicah, bi pač ostali imeli malo bolj umazan miks, kolikor več naivnežev bi pač nategnili. Tretjič najbolj absurdno dejstvo je v tem, da Slovenija uvaža obnovljivo energijo (ker ne dosega zavez) med drugim iz države, ki ima enega največjih deležev v Evropi po proizvodnji elektrike iz premoga (češka).

Sicer pa glede objavljenega filmčka in raznoraznih preračunavanj, katera vozila porabijo več energije, obstaja zelo enostavno merilo - denar, ki sešteje vso porabo in stroške. Da bi bili električni avtomobili stroškovno konkurenčni, je treba obilno subvencionirati in spodbujati njihovo uporabo. Če bi se električni avtomobili prodajali po istih pogojih in elektrika za njih bila obdavčena enako kot bencin, bi se na elektriko vozili le ekscentrični posebneži.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Smucar9
PrispevekObjavljeno: Čet Apr 25, 2024 7:51 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Fura slalom med smrekami
Fura slalom med smrekami

Pridružen/-a: Sre Nov 2018 14:17
Prispevkov: 551


Samo tale medklic. Ne sanjajte o NEK2 2GW močnem, ker nimamo žic, ki bi prenesle ta prenos energije. Upam, da zgradimo le 1GW NEK2, da ne bomo dodatnih 15 miljard zdeval še v žice (in posrednike in politikom še tam). Glede 100% el.avtov se ne bojim. Nekateri ne bodo nikdar zanje, in bodo raje kupovali jih (še novejše tehnologije, in še dražja) na vodik. Drugi pa ostajali na dizlu. Ne, ta se ne bo itak ne poslovil tako hitro kot bi želeli postati neodvisni od Arabcev
_________________
2023/24: Turracher,Nassfeld,Kope,MB/Areh,Katschberg,Kals-Matrei,Tuxertal-Zillertal,Sillian
2022/23: Krvavc,Gerlitzen,BKK,Kope
2021/22: Moelltal,Krvavc,Kope,MB/Areh,Višarje,Zoncolan,BKK,Turracher,Gerlitzen,(Speier/Groß/Ain)eck,Piancavallo,SanPellegrino
2018/19: Gerlitzen,Nassfeld,Rogla,Turracher,BKK,SanPellegrino,Obereggen,Canazei,Arabba,Civetta
2017/18: Flachau,Eben,Filzmoos,Schladming,Katschberg,Krvavc,Rogla
2016/17: Gerlitzen,Kronplatz,Alta Badia,Arabba,Marmolada,Krvavc,Rogla,Kr.Gora
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo  Odgovori na to temo Stran 1 od 1

Kazalo po Smucisca.net forumu » Splošno o smučanju » Smučanje in poraba energije
Pojdi na:  



Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 


© 2006-2014 - smucisca.net
Powered by phpBB