Nalaganje fotografij na forum
Pomoč pogostih vprašanj  Pomoč pogostih vprašanj   Išči  Išči   Seznam članov  Seznam članov   Skupine uporabnikov  Skupine uporabnikov
 
Registriraj se  ::  Prijava Prijava za pregled zasebnih sporočil   
 
Kazalo po Smucisca.net forumu » Mariborsko Pohorje » Mariborsko Pohorje - aktualne informacije 2022/23

Objavi novo temo  Odgovori na to temo Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 Mariborsko Pohorje - aktualne informacije 2022/23 « Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo » 
Avtor Sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Tor Sep 26, 2023 1:30 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Marvin je napisal/a:
Kdaj bo (cca) začela delati gondola?


Po planu bi morala začet konec tega tedna, začetek drugega.

Se delajo fine nastavitve zaradi različnih dolžin gor-dol in usklajuje razmak med gondolami, da bo to pol laufalo tako kot je treba.

PS: danes popoldan so se gondole lepo vrtele vsaj pol ure - toliko sem bil v Pekrah s pogledom gor.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Sre Sep 27, 2023 10:08 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Evo, nič ni tako kot zgleda.

Zakaj so sploh postavili vmesno postajo pohorske vzpenjače? Poiskali smo odgovor
Aljoša Peršak
27.09.2023 02:00
Preverili smo, kako potekajo investicije na Pohorju: krožna kabinska žičnica bi lahko začela ponovno obratovati v prvi polovici oktobra, nova sedežnica Ruška do začetka zimske sezone.


Da zaradi gradnje vmesne postaje pohorska krožna kabinska žičnica ne bo obratovala šest do osem tednov, je napoved Marproma, ki se ni uresničila. Teče namreč že deveti teden del v izteku nevzdrževane smučarske proge Jonatan, najnovejša napoved pa se glasi, da bi gondola lahko začela ponovno obratovati v prvi polovici oktobra. "Do konca tega tedna bo opravljen strokovno-tehnični pregled, zatem pa mora Marprom še pridobiti uporabno in obratovalno dovoljenje," so pojasnili v Javnem holdingu Maribor.

Spomnimo, postavitev vmesne postaje gondole je samo ena od investicij v sklopu projekta Modernizacija žičniških naprav in izgradnja outdoor centra Maribor - Areh v skupni vrednosti 7,5 milijona evrov, za katerega je Marprom pridobil sofinanciranje ministrstva za gospodarstvo v višini nekaj manj kot šest milijonov evrov. Vrednost pogodbe za vmesno postajo je sicer 2,4 milijona evrov.

Potenciali gorski gokart, sankanje v dolino, zipline ...

Kljub skoraj že končani investiciji pa se v javnosti še zmeraj pojavljajo vprašanja, zakaj je bila sploh potrebna. "Vmesna postaja krožne kabinske žičnice (KKŽ) je bila načrtovana že v okviru postavljanja nove - sedanje KKŽ v letu 2009, vendar je takrat zmanjkalo časa in sredstev za postavitev. Tudi takrat je obstajal smisel, utemeljen z večjim izkoristkom terenov v zgornje in spodnje ležečem delu Mariborskega Pohorja," odgovarjajo v holdingu. Po odobritvi sofinanciranja v lanskem letu so začeli nadgrajevanje idej, kako še bolje osmisliti vmesno postajo.

"Ne samo za že večkrat slišano kolesarjenje v spodnjem delu, pohodništvo in morda nekoč tudi povezavo s progo Jonatan, ki pa je povezana z astronomskim vložkom v smislu oživitve. V celotnem projektu smo se močno opredelili tudi na dodatne vsebine, ob kolesarskih progah še na morebitno traso gorskih gokartov (eno bomo že imeli na trasi Ruške), ob določenem terenskem posegu tudi na sankanje v dolino kot zelo obetavno in dobrodošlo popestritev ponudbe. Tukaj je še izziv s traso zipline, morda tudi s kakšno novo povezovalno progo med Habakukom in vmesno postajo KKŽ," o potencialih razmišljajo v holdingu in poudarjajo, da vmesna postaja predstavlja veliko pridobitev za razvoj Pohorja 365.

Zakaj izstop samo v smeri navzgor?

V prihodnjih tednih bodo uredili še kolesarsko progo od vmesne postaje po obstoječi povezovalni cesti do Čopove proge, kjer se bo v določeni meri navezala na kolesarsko progo Bike parka, nasproti vmesne postaje pa bodo postavili še manjši, do 100 kvadratov velik gibalni park.

Mnoge je presenetilo tudi, da bo vmesna postaja omogočala samo izstope v smeri navzgor. Zakaj se torej ni uredilo še postajališče na poti navzdol? "Že v času projektiranja obstoječe KKŽ je bila načrtovana vmesna postaja samo v smeri navzgor, predvsem ob upoštevanju potreb kolesarskega parka in smučišča. Ustavljanje navzdol bi projektno pomenilo povsem drugo, veliko dražjo rešitev, pri čemer nismo zaznali pozitivnih ekonomskih učinkov za razliko, ki bi nastala med sedanjo rešitvijo in omenjeno v obeh smereh," odgovarjajo v holdingu.

Enajst novih stebrov na Arehu

Zaokrožile so tudi informacije, da nova sedežnica Ruška ne bo omogočala vožnje potnikov navzdol. To ne drži, se odzivajo v holdingu: "Seveda bo nova štirisedežnica Ruška omogočala vožnjo v obeh smereh, posebej pa gre omeniti tudi dodatne ugodnosti, kot so sanitarni prostori v zgornji postaji, ob njej še novi kartomat, ki bo zmanjšal vrste za nakup smučarskih vozovnic, itd. Kartomati bodo že letošnjo zimsko sezono nameščeni tudi na spodnji postaji Piskra ter na spodnji in zgornji postaji KKŽ."

Na trasi nove štirisedežnice Ruška, ki bo stala 4,2 milijona evrov, je medtem že postavljenih vseh enajst stebrov, v teku pa so dela na spodnji in zgornji postaji, ki jih želijo v čim večji meri opraviti še v času ugodnega vremena. "Cilj je, da bo nova sedežnica nared za obratovanje do začetka zimske sezone 2023/24," so pojasnili v holdingu. Na Ruški je v teku še ureditev dveh kolesarskih prog in proge za vožnjo z gorskimi gokarti, s katerimi se bo predvidoma prvič možno zapeljati spomladi. Predvideni rok dokončanja celotnega projekta Modernizacija žičniških naprav je sicer konec oktobra.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Pon Okt 09, 2023 3:03 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Še ena iz MMC RTV:

Cenejše vozovnice za javni prevoz, ki veljajo le za lokalne prebivalce, niso diskriminatorne
Subvencionirane cene mariborske vzpenjače za Mariborčane
Mariborski mestni svetniki so julija podražili vozovnice za pohorsko gondolo, hkrati pa Mariborčanom omogočili nakup cenejših vozovnic. Na okoljskem ministrstvu pravijo, da lahko občine uvedejo cenejše vozovnice za javne prevoze zgolj za svoje občane.

Gregor Cerar
9. oktober 2023 ob 6.29

Mariborskim občanom so na voljo cenejše, "subvencionirane" vozovnice za Pohorsko vzpenjačo.
Gondola na Mariborsko Pohorje še vedno miruje oz. jo še vedno nadomeščajo sedežnice. Zaustavili so jo konec julija zaradi gradnje vmesne postaje. Obratovati naj bi začela konec septembra, vendar kot je pred dnevi poročal STA, zdaj kaže, da bo gondola zaradi pridobivanja obratovalnih dovoljenj ponovno zagnana proti koncu oktobra.

Pred gradnjo vmesne postaje je mariborski mestni svet precej podražil vožnje z gondolo. Enkratno povratno vozovnico so podražili iz šestih evrov na 16, za enosmerno pa iz štirih na deset evrov. Ob tem so za mariborske občane uvedli subvencionirane cene vozovnic za vožnjo z gondolo. Tako morajo zdaj za povratno vozovnico odšteti devet evrov, za enosmerno pa šest evrov. Upravljavec žičniških naprav Marprom pa je preostalim okoliškim občinam ponudil možnost, da se priključijo sistemu subvencioniranja.

Kot so za MMC pojasnili v mariborskem javnem holdingu, so do subvencionirane vozovnice upravičeni prebivalci Maribora s stalnim prebivališčem, kar pri nakupu lahko dokažejo s predložitvijo osebnega dokumenta oz. s potrdilom upravne enote o stalnem prebivališču.

Nekatere okoliške občine so ob tem že opozarjale, da naj bi šlo za diskriminacijo njihovih občanov pri vožnji z gondolo.

Občine lahko ponujajo cenejše vozovnice svojim občanom
Glede na dejstvo, da gre pri Pohorski vzpenjači za javni prevoz, se tudi poraja vprašanje, ali so v Sloveniji in sploh na območju EU-ja dovoljene tovrstne subvencije javnega prevoza zgolj za prebivalce občine, ki upravlja javni prevoz. Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo (MOPE), pod katero po reorganizaciji vladnih resorjev zdaj sodi javni potniški promet, pravijo, da občine lahko uvedejo posebne, subvencionirane cene zgolj za svoje občane.

"Po pregledu zakonodajnega področja, ki pokriva subvencioniranje javnega prevoza, sodne prakse, ki je na tem področju zelo skopa, in študije, ki jo je naročila Evropska komisija glede presoje (ne)dopustnosti diskriminacije pri tarifah prevoznin, poudarjamo, da je Evropsko sodišče že ugotovilo, da pogoj stalnega prebivališča ni diskriminatoren, če temelji na objektivnih merilih, ki so neodvisna od državljanstva, in sorazmerna z legitimnim ciljem ter utemeljena s prevladujočimi razlogi splošnega javnega interesa," so za MMC pojasnili na okoljskem ministrstvu.

"V tem primeru gre konkretno za spodbujanje socialne integracije, okoljske vidike – promocijo javnega prevoza in zmanjšanje emisij v mestu, dodan je paket kombiniranih vozovnic za JMPP+PARKING (namenjen pospeševanju trajnostne mobilnosti), nova vrsta kombinirane vozovnice P+R omogoča ugodno parkiranje ob hkratni uporabi javnega prevoza itd. Prav tako smo od Mestne občine Maribor pridobili informacijo, da so tovrstno odločitev sprejeli na primeru dobre prakse (Žičnica Sljeme v Zagrebu) in možnost za pridružitev k temu načinu subvencioniranja ponudili tudi vsem okoliškim občinam. Ob upoštevanju vseh dejavnikov menimo, da ureditev ni sporna," so dodali in ob tem poudarili, da si tudi sami, kot tudi občine, prizadevajo za večjo dostopnost javnega prevoza, in sicer tudi na način subvencioniranja "v okviru svojih pristojnosti in seveda ob upoštevanju veljavne zakonodaje".

Koliko je sicer v Sloveniji že podobnih primerov, kjer občine subvencionirajo uporabo javnega prevoza s cenejšimi vozovnicami za svoje občane, na MOPE-ju nimajo natančnih podatkov.

"Ministrstvo vodi oz. razpolaga zgolj s tistimi podatki, ki so neposredno povezani s financiranjem OGJS IJPP (register linij in voznih redov v notranjem linijskem prometu; register posebnih linijskih prevozov; evidenco subvencij prevoza; evidenco enotne vozovnice itd.), ne razpolaga pa s podatki, ki so v pristojnosti občin," so navedli.

Ob tem pa so še pojasnili, da so lani ministrstvo, izvajalec prevozov in lokalna skupnost podpisali dva dogovora o izvajanju javnega linijskega medkrajevnega prevoza potnikov, in sicer občini Dol pri Ljubljani in Škofja Loka.

"Z dogovorom o izvajanju in sofinanciranju GJS JPP na posameznih relacijah sta občini znižali cene vozovnic za vse kategorije potnikov, predvsem pa so se upoštevale potrebe občanov in interes posamezne lokalne skupnosti," pojasnjujejo na okoljskem ministrstvu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Pon Okt 09, 2023 3:06 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Da se navežem na prejšnjo MMC novico: sedaj čakam, da MOMb končno pretvori splošno subvencijo v "individualne" subvencije za sezonske karte. Koliko cenejših sezonskih prodajo mariborčanom, toliko se jih doplača!
Kot to že vrsto let počne Občina Starše.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo  Odgovori na to temo Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 Stran 19 od 19

Kazalo po Smucisca.net forumu » Mariborsko Pohorje » Mariborsko Pohorje - aktualne informacije 2022/23
Pojdi na:  



Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 


© 2006-2014 - smucisca.net
Powered by phpBB