Nalaganje fotografij na forum
Pomoč pogostih vprašanj  Pomoč pogostih vprašanj   Išči  Išči   Seznam članov  Seznam članov   Skupine uporabnikov  Skupine uporabnikov
 
Registriraj se  ::  Prijava Prijava za pregled zasebnih sporočil   
 
Kazalo po Smucisca.net forumu » Mariborsko Pohorje » Načrti na Pohorju, naše želje in predvidevanja

Objavi novo temo  Odgovori na to temo Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Naslednja
 Načrti na Pohorju, naše želje in predvidevanja « Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo » 
Avtor Sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Sre Dec 14, 2022 5:54 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Vlečnica Ruška se v rinfuzi seli na Cojzarico 2 (ni še čisto jasno ali bi jo podaljšali in kam), Cojzarica 1, dobi "kup rezervnih delov" s Kop.

PS: trak na Pošteli je že četrti ali peti, je pa res, da ko dela, potem dela.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lenko
PrispevekObjavljeno: Sre Dec 14, 2022 10:12 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pohorc
Pohorc

Pridružen/-a: Ned Okt 2005 13:34
Prispevkov: 3122


To pa je nekaj novega. Kam bi pa Cojzarico podaljšali? V položne dele zgoraj in spodaj? Zgoraj bo vse spihano in bo ponovno izdatno potrebno zasneževati traso, spodaj pa jo bo pobralo takoj Marca, pa kaj prida ne bomo pridobili.

To da je trak četrti ali peti je pa krivda upravljalca ali stvarnih napak? Vem da so primeri, ko trakove poleti in jeseni zalije, potem pa veselo crkujejo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2022 10:20 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Podaljšanje Cojze je po moje bolj "urbana legenda" - smiselno je selit baterije in pogon, ker to še ima dovoljenje oz. opravljen pregled. Gor itak nimaš kam podaljšat, razen če cesto prečiš in potegneš do "Piskra", da skenslaš Žigart ob povratku po cesti nazaj; navzdol pa zapiraš prehod iz malega X na Pisker.

Kar se trakov tiče pa je menda največji problem objestnost poleti, kar pa bi verjetno lahko rešili z nekim primernim pokrivanjem s trdim pokrovom (kovina, les,...).
Jaz se bojim, da bo trak tak kot na Piskru.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marvin
PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2022 10:50 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sezuva pancarje na sedežnici
Sezuva pancarje na sedežnici

Pridružen/-a: Sre Okt 2006 12:28
Prispevkov: 357


Kako rešiti problem pokvarjenega traku? Kupiš odklopno sedežnico!
_________________
...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
miki
PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2022 4:31 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Moderator
Moderator

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25
Prispevkov: 3449
Kraj: Maribor

JurijB je napisal/a:
Podaljšanje Cojze je po moje bolj "urbana legenda" - smiselno je selit baterije in pogon, ker to še ima dovoljenje oz. opravljen pregled. Gor itak nimaš kam podaljšat, razen če cesto prečiš in potegneš do "Piskra", da skenslaš Žigart ob povratku po cesti nazaj; navzdol pa zapiraš prehod iz malega X na Pisker.

Ja, tudi glede na moje izkušnje s Pohorja je vsako podaljšanje česarkoli bolj v domeni znanstvene fantastike; prej pričakujem krajšanje (česarkoli pač) v stilu Kop . Ampak ker upanje umre zadnje, sem se vseeno malo poigral z Bergfexovo karto. Obstoječe stanje:


Izlet v davna 70eta: leto preden so zgradili Cojzarico in Žigart, torej leta 1977, je bila Cojza projektirana nekoliko drugače: kot dvojna (!) Poma, potek trase malenkost desno od sedanje, zgornja postaja skoraj natančno tam ker je sedaj zgornja postaja Piskra. Celo trasa je že bila izsekana, do izgradnje sedežnice Pisker bolj ali manj neizkoriščena (menda nihče ne verjame, da so tako široko progo delali za skromno kapaciteto vlečnice Žigart?). Rišem po spominu iz ene od panoramskih tabel iz 70ih, žal takrat nismo imeli (digitalnega) fotoaparta v žepu:


Prva možnost podaljšanja Cojzarice, po obstoječi trasi navzdol: povsem se strinjam z JurijemB, ne pridobimo skoraj nič, mogoče 30 višinskih metrov, pri tem pa sekamo progo 'mali X' oziroma desno progo na Cojzarici:


Precej bolj mi je všeč možnost podaljšanja navzgor: prvič, odpre se ± 150 m proge med zgornjo postajo Piskra in zgornjo postajo Cojzarice, ki je recimo trenutno že dva tedna neizkoriščena:


Razen tega bi tovrstno podaljšanje (a) omogočilo povratek nazaj do parkirišča tudi v primeru neobratovaja Žigarta in (b) spremenilo tisto kratko in ozko prog(ic)o med zgornjo postajo Piskra in zgornjo postajo Cojze v pravo smučišče; upam da znese.
_________________
Sezona 2023/2024: 40 smučarskih dni = 24 x Pohorje, 3 x Rogla, Osojščica, 2 x Krvavec, 1 x Trije Kralji, Klippitz, Salzstiegl, Gitschberg, Plose, Seiser Alm, Tri Cime, Kope.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lenko
PrispevekObjavljeno: Tor Dec 20, 2022 7:29 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pohorc
Pohorc

Pridružen/-a: Ned Okt 2005 13:34
Prispevkov: 3122


Ajde, vzamem nazaj del zloveščih besed v zadnjih postih v temu aktualne razmere.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
miki
PrispevekObjavljeno: Pon Dec 26, 2022 12:39 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Moderator
Moderator

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25
Prispevkov: 3449
Kraj: Maribor

Rumena čredica pri spodnji postaji Vzpenjače se je namnožila in zdaj obsega: dva M12 (vsaj eden zgleda bolj ali manj nov; so ga 15 let pozabili kje v kakšnem skladišču?), dva TR10, in po enega TR9 in TR8. Glede na vremenske prognoze pa močno dvomim če jih bomo, skupaj z modrijanoma z lenkove slike, imeli priložnost v naslednjih 10 ali celo 14 dnevih videti 'v akciji':




Precej zmeden prispevek iz mariborinfo, poroča v glavnem o znanih stvareh, edino kar je bilo meni novo je tisti del da so po dodatnih pogajanjih za dobavo vmesne postaje izbrali Leitner, ki je ceno spustil za 30000 EUR:

Citiram:
Njihova ponudba je znašala nekaj manj kot 2,46 milijona evrov, kar je malo nad predvidenimi 2,45 milijona evri, zato so v Marpromu z njimi opravili dodatna pogajanja. Kot pa je sedaj razvidno iz portala javnih naročil, je Javni holding Maribor, ki upravlja s podjetjem Marprom, na razpisu le izbral podjetje Leinter. Pogajanja so obrodila sadove, saj končna ponudba znaša 2,43 milijona evrov.


Vir: https://mariborinfo.com/novica/lokalno/naposled-je-jasno-kdo-bo-na-mariborskem-pohorju-postavil-novo-postajo-kdaj-bo

Sem pa se dobro nasmejal ob odstavku:
Citiram:
Njihov cilj je, da letos dokončajo vsaj gradbena dela, medtem ko bosta dobava in montaža vmesne postaje, ki sta odvisni od zmožnosti proizvajalca, sledili v naslednjem letu.

Za avtorja članka ne vem, ampak moj koledar kaže 26. december ...
_________________
Sezona 2023/2024: 40 smučarskih dni = 24 x Pohorje, 3 x Rogla, Osojščica, 2 x Krvavec, 1 x Trije Kralji, Klippitz, Salzstiegl, Gitschberg, Plose, Seiser Alm, Tri Cime, Kope.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
miki
PrispevekObjavljeno: Pon Jan 16, 2023 11:52 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Moderator
Moderator

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25
Prispevkov: 3449
Kraj: Maribor

Pohorci so na novem delu proge pod Luko uspeli zmontirat dva nova TT9 na stebru:






Tretji še počiva pri spodnji postaji Vzpenjače:


Mimogrede, oba nova 'modrijana' sta nekam izginila, in zagotovo ne stojita na mariborskem delu Pohorja. Upam da sta se znašla na Arehu? Trije rumenjaki, med njimi oba M12, pa še kar stojijo v izteku Čopke ...

Pa še malo 'novic' ki ne sodijo med smučarsko infrastrukturo: Bazen v katerem se gostje, vsaj glede na ta članek, kopajo že od konca leta 2022 :


So pa uspeli vsaj uničit tlakovano pot in nagnit svetilko :

_________________
Sezona 2023/2024: 40 smučarskih dni = 24 x Pohorje, 3 x Rogla, Osojščica, 2 x Krvavec, 1 x Trije Kralji, Klippitz, Salzstiegl, Gitschberg, Plose, Seiser Alm, Tri Cime, Kope.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lenko
PrispevekObjavljeno: Pon Jan 16, 2023 12:22 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pohorc
Pohorc

Pridružen/-a: Ned Okt 2005 13:34
Prispevkov: 3122


Za takšno ceno, nam še italjani niso za progo, ki služi za svetovni pokal, privoščili najmočnejših topov z oznako TT10. Tud prav.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
miki
PrispevekObjavljeno: Čet Feb 09, 2023 11:25 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Moderator
Moderator

Pridružen/-a: Tor Sep 2005 13:25
Prispevkov: 3449
Kraj: Maribor

Predlagam da debato o Jonatanki, vmesni postaji gondole ipd. nadaljujemo tukaj.

Smucar9 je napisal/a:
Kje je Špelcin Log ? Tam ko je Lukov dom ?
Kje bo nova sredinska postaja gondole ?
(najbolje da nam na kakem zemljevidu nekdo popne sem, da bomo še
ostali spoznali vaš breg:)


Sem si vzel čas in malo risal po zemljevidu. Za začetek aktualna situacija:


Slika je z bergfexa, s črno sem vrisal (še) obstoječo vlečnico Bolfenk, ki kljub generalni obnovi pred 6 leti in obilici naravnega snega ne obratuje. Delu proge v rumenem krogu nekateri pravijo Špelcin Log - priznam da mi je kljub 45 letom smučarskih izkušenj s Pohorja to ime precej tuje. Z zeleno sem označil približen potek širitve proge v tem delu, ki na Bergfexovi karti še ni vrisan.

JurijB je napisal/a:
Mislim da sem že, pa bom še enkrat napisal zakaj in kako je sploh prišlo do ideje vmesne postaje:
- ko se je delala nova gondola je bila ideja, da se poleg "poligona" Vitranc naredi še "poligon" Pohorje. Vitranc bi bil državni moški center, stara FISka in Jonatan pa ženski center za treninge (in tekmovanja). Igra je bila taka, da "pohorci" naredijo vmesno postajo, SZS in ministrstvo pa poligon z vsem kar spada zraven. Ker je SZS in ministrstvo od projekta odstopilo oz. se sploh niso zmenili je tudi ŠC Pohorje odstopil od ideje vmesne postaje. Na koncu je iz vsega tega nastalo novo dovoljenje za vlečnico Bolfenk, ki je bila pred tem že predvidena za odstranitev - mogoče celo za zamenjavo s 4 sedo od zadnjega neproblematičnega dela Jonatana.
O kolesarjih takrat sploh niso razmišljali. Sedaj (lani) pa je vlada prišla z hvalevredno idejo izdatne finančne injekcije v gorsko turistično infrastrukturo s pogojem, da gre za "preoblikovanje" v celoletni turizem. Po svoje lahko celo razumem idejo obuditve vmesne postaje z navezavo na kolesarjenje, če ti glih 80% investicije nekdo šenka.


Hvala za natančno razlago, čeprav se imam za 'na pol' Pohorca, mi vse podrobnosti niso bile znane, predvsem to z načrtovanim (in s strani SZS in ministrstva financiranim) ženskim poligonom. Imam pa kar dober spomin in 'iz glave' sem narisal vse ideje ki so v preteklih 40 letih strašile po Pohorju, večina jih je bila celo že vrisana na raznih panoramskih tablah in tiskanih prospektih:


Svetlo modro: projekt 'vlečnice Jonatan' iz konca 70ih (zgodnjih 80ih ?). Po mojem mnenju povsem nerealen projekt, teren je tam neprimeren za uporabno vlečnico. Mogoče da bi lahko postavili kako zelo strmo Pomo tipa Podkoren, uporabno samo za tekmovalce in trenirajoče. pa še tu bi bil večen problem s traso.

Oranžno + rdeče: projekt iz zgodnjih 80ih, ki je predvideval dve zaporedni dvosedežnici vzporedno s takrat kronično preobremenjeno staro Vzpenjačo. Kakšno zvezo ima to z Jonatanko? Na mestu kjer se proga najbolj približa Vzpenjač (po GM samo 150 m zračne črte), je bil predviden prehod z Jonatanke na vmesno postajo, s čemer bi 'ubili dve muhi na en mah', namreč, povečali kapaciteto iz doline na hrib in omogočil smuko na 'neproblematičnem' zgornjem delu Jonatanke.

Vijolično: približen potek trase načrtovane dvo/štirisedežnice iz 'Branikovih' časov malo po letu 2000, ki ga omenja tudi JurijB. Okoli 2006. ko so na Pošteli dvosedežnico zamenjali s sedanjo štirisedežnico, je bilo krajši čas načrtovano da se na to traso prestavi stara dvosedežnica (s čemer bi dobila 'tretje življenje', glede na to da je bila že v osnovi rabljena pripeljana iz Avstrije).

JurijB je napisal/a:
Je pa še ena ideja, da se "vreže" nova povezava s Habakuka do nove vmesne postaje gondole in se s tem obide Jonatan, ki ima poleg zaraščenosti še velik problem z zadnjim potokom in prečenjem jarka prav tam in zožitvijo zaradi tega.


Opa, to pa je novo . Sem se malo poigral na karti:


Z zvezdico sem označil lokacijo vmesne postaje, o njej ni več dvoma. Z vijolično je označen problematični del Jonatanke. Nad približno 700 mnv. je to povsem običajna temnordeča / črna proga, ki bi se jo dalo brez problema zasneževat in teptat, primerna za boljšega rekreativca. Pod to višino pa postane proga težavna, kot piše JurijB: najprej zelo strma, sledi jarek, zožitev in ravnina, mislim da gre na kratkem odseku celo malenkost navzgor. Tu bi imelo ducat bagerjev delo za celo gradbeno sezono, da bi iz tega naredili nekaj sodobni progi podobnega (zato sta prejšnja dva projekta, torej 'rdeči' in 'vijolični', predvidevala spodnjo postajo sedežnice nad tem delom). Omenjena povezava s Habakuka do nove vmesne postaje gondole pa bi lahko sledila rjavi liniji, od konca Špelcinega Loga (tam kjer se sedaj zelo široka proga zoži in zavije rahlo v desno) do Jonatanke je po GM dobrih 450 m zračne črte. Ker mora proga slediti plastnicam, bi to v praksi pomenilo 500 - 600 m dolžine, pri višinski razliki ± 100 m je to uporabnih 15 - 20% naklona. Zadnjih 50 višincev do vmesne postaje bi lahko sledilo obstoječi Jonatanki, ta zadnji košček proge ni težaven.

Vem da je zamisli in projektov na Pohorju mnogo več kot potem možnosti za njihovo realizacijo, vsekakor pa je ideja vredna resnega razmisleka. Časi ki očitno prihajajo, bodo zagotovo zahtevali racionalizacijo, če nič drugega, zaradi pomanjkanja delovne sile. Takšna proga (+ morda še kratka povezava ki bi se tik pred koncem Stadiona odcepila prozi spodnji postaji Vzpenjače) bi omogočila, da bi praktično vse proge pod Belvijem lahko presmučali z uporabo ene same žičnce, torej Vzpenjače (ki je, roko na srce, 3/4 zimske sezone polno zasedena samo med 8:45 in 9:30). Saj ne dvomim da bodo nekje na predvideni trasi našli kakšnega redkega ptiča ali hrošča, ali bo projekt šel čez gozd nekega trmastega pohorskega Bedanca ki 'goše že ne bo prodal' / denacionalizacijskega upravičenca ki je pred 15 leti umrl v Kanadi, zdaj pa ne najdejo dedičev / (poljubno nadaljuj), ampak zamisel mi je simpatična.
_________________
Sezona 2023/2024: 40 smučarskih dni = 24 x Pohorje, 3 x Rogla, Osojščica, 2 x Krvavec, 1 x Trije Kralji, Klippitz, Salzstiegl, Gitschberg, Plose, Seiser Alm, Tri Cime, Kope.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Pet Feb 10, 2023 9:51 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Z rjavo si logično precej zadel, čeprav sem jaz po pogovoru razumel, da bo odcep s Habakuka malo nižje od koče Luka, nekje tam kjer sta vrisani pešpoti.

Aja pa če sanjamo: jaz bi po Habakuku spet potegnil vlečnico - eno Pomo in sicer spodnja postaja bolj desno od stare in in zgornja desno od spodnje Slemena (seveda levo/desno gledano navzdol).
S tem bi obdržali polno širino novega Habakuka, pridobili pa fino otroško/trening vlečnico, ker nič ni lepšega kot pri "Lukeju" pir pit in gledat svoje otroke/vnuke, ki se podijo gor-dol.

PS: Bolfenk si malo falil preveč v desno in previsoko.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Pet Feb 10, 2023 10:19 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


Sem dolgo razmišljal ali naj to kdaj javno objavim. Gre za načrt razvoja in dela na Pohorju v 10 letnem obdobju, kot prijava na delovno mesto Vodja športnih aktivnosti na Pohorju v Marpromu. Odgovora na prijavo nisem nikoli dobil, tako kot vseh ostalih (mislim da cca) 10 prijavljenih ne - izbran ni bil nihče; smo pa vsi oddali take programe.
Upam, da boste prizanesljivi z ocenami - vseeno smo sedaj 7 let starejši in modrejši.

Program razvoja športnih programov in drugih aktivnosti na Pohorju
v poletni in zimski sezoni za obdobje 2017 – 2027



Pri razvoju športnih programov in drugih aktivnosti na Pohorju se je potrebno ozreti v
zgodovino športnih programov na Pohorju in mestu Maribor, ter povrniti Pohorju mesto,
ki ga je že zasedalo med športno »infrastrukturo« mariborčanov in obiskovalcev od
drugod.
Uvodne ugotovitve:
- dostopnost spodnje postaje Pohorske vzpenjače je z osebnimi vozili, mestnim
avtobusom, kolesom in seveda peš. Pohorje je locirano 10 minut avtomobilske
vožnje iz centra mesta, 20 minut z avtobusom ali kolesom, oz. slabo uro peš
hoje. Povezava mestnega avtobusa se navezuje tudi na vlak. V bližini je
Letališče Edvarda Rusjana;
- Pohorje je kot telovadnica mariborčanov, saj v trenutni situaciji ponuja lahko
dostopno in zastonj rekreacijo mnogim meščanom in okoličanom;
- turistična destinacija Pohorje se navezuje predvsem na zimsko sezono –
smučanje in delno še na poletno kolesarsko sezono – proga za downhill;
- celotno Pohorje v poletni sezoni turistično miruje, kar je »zasluga«
nepovezanosti, zelo majhne aktualne ponudbe aktivnosti in širše ekonomske
slike, kjer uporabniki iščejo predvsem zastonjske aktivnosti - primer naval ob
zastonj aktivnostih ob Športnem vikendu Maribora.
Rešitev je Pohorju povrniti stare programe in ugled med športniki ter rekreativci,
sočasno pa razvijati nove programe.
Kratek pregled špotnih in drugih aktivnosti v preteklosti na in pod Pohorjem:
zimske aktivnosti:
- alpsko smučanje in deskanje na snegu (bordanje);
- tek na smučeh;
- hoja po snegu - krpljanje;
- vožnja z motornimi sankami;
- vožnja s pležuhi;
»poletne« aktivnosti (aktivnosti ko ni snega):
- gorsko kolesarstvo na petih progah;
- pohodništvo;
- adrenalinski park;
- vožnja z Monster Rollerji;
- trampolin;
- paintball;
- terensko jahanje;
- Pohorjet – poletno sankališče;
- minijet;
- nogomet XXL;
- tek na Pohorje;
- nogometni trening kampi.
Večina navedenih aktivnosti izhaja iz časov upravljanja Pohorja s strani večih pravnih
subjektov povezanih s skupnim imenom Športni center Pohorje (SK Branik, Športni
center Pohorje, Športni center Areh, Smučarska šola Pohorje, Bike park Pohorje,...).
Že v času usmerjanja ŠČ Pohorje v nastanitveni turizem je prišlo do drobitve
posameznih aktivnosti in oddaje le-teh zunanjim sodelavcem, kar je ob finančnih
težavah posledično pripeljalo do stagnacije in upada aktivnosti. S stečajem ŠC Pohorje
se je veliko aktivnosti prenehalo izvajati tako, da je trenutno stanje naslednje:
zimske aktivnosti:
- alpsko smučanje in deskanje na snegu (bordanje) – Marprom in Nivis;
- tek na smučeh (v lanski sezoni samo po eni progi na Arehu in po grebenski poti
Bolfenk - Areh) – Marprom in Nivis;
- hoja po snegu – krpljanje - MarTurA;
- vožnja s pležuhi (zaradi zakonodaje in neurejenega sankališča samo občasno)
- MarTurA.
»poletne« aktivnosti (aktivnosti ko ni snega):
- gorsko kolesarstvo na eni progi z velikimi težavami zaradi lastništva parcel na
progi in slabega vzdrževanja infrastrukture – Bike Park Pohorje;
- pohodništvo – planinska društva in neorganizirano;
- terensko jahanje – Konjeniško društvo Pohorje;
- Pohorjet – poletno sankališče – trenutno zaprt zaradi neobratovanja sedežnice
Radvanje - Enjoyment;
- minijet - Enjoyment;
- tek na Pohorje - Ganesha team;
- nogometni trening kampi – Aferk s.p..
Moj program temelji na obuditvi vseh že izvajanih programov pod eno streho, oz.
skupno ponudbo enega upravljavca Pohorja. To seveda ne pomeni, da se trenutnim
izvajalcem programi vzamejo, ampak se morajo začeti ponujati kot celota in usklajeno
z vsemi deležniki.
Upravljavec Pohorja mora poskrbeti za infrastrukturo, ki jo s svojimi zaposlenimi tudi
vzdržuje, po možnosti pa tudi prevzame del opravil, oz. svoje delavce posodi
posameznim izvajalcem – recimo PohorJet za obratovanje sedežnice. Podrejeno je
možno nekatere aktivnosti, predvsem pa organizacijo tekmovanj predati posameznim
»specializiranim« izvajalcem.
Ker je pred vrati zimska sezona 2016-17 bom začel z ukrepi za zimske sezone s
povdarkom na letošnji, ki pa jih nadaljujemo v naslednja leta:
- za alpsko smučanje in bordanje je potrebno v sodelovanju s Filipom Flisarjem,
urediti manjši poligon za »ski cross« na Arehu in na Bolfenku, kjer lahko
izkoristimo del kolesarske proge. Nadalje predvidevam postavitev plačljive
paralelne proge za veleslalom z meritvijo časa – proga se lahko uporablja tudi
za manjša tekmovanja, smučarsko šolo,... Za povečanje varnosti na smučišču
se postavita dva merilca hitrosti (na vsakem sektorju eden), ki smučarju povesta
kako hiter je dejansko na smučišču;
- nadaljevati z urejanjem vseh tekaških prog na Arehu in povezave Bolfenk Areh
po grebenski poti. Pregledati je potrebno vse proge, jih pokositi oz. mulčiti,
porezati vejevje, poravnati jarke od vode,... Obnoviti je potrebno označitev prog.
Po možnosti zagotoviti prostor za preoblačenje in hrambo ter nadaljevati z
zaračunavanje dnevne uporabnine. Dodatno je k prihodkom potrebno še prišteti
najeme prog za tekmovanja k odhodkom pa strošek odškodnin za uporabo
zemljišč.
- na Bolfenku se uredi novo sankališče za zahtevnejše sankače in pležuhe.
Uporabi se zgornji del proge Bolfenk ali stari FIS do »sodniškega stolpa«, oz. v
prihodnosti celotna proga s povezavo na progo Jonatan in v dolino po cesti; s
tem se sankače nedvoumno loči od smučarjev;
- proučiti zakonodajo in možnost izvedbe poligona za motorne sankače, oz.
povezave Bolfenka in Areha z motornimi sankami. Predvidena uporaba izven
obratovalnega časa smučišča, od 16:30 do 21:00. Za uporabo se zaračunava
uporabnina, oz. se do drugačne zakonske ureditve področja uvedejo vinjete za
uporabnike in nadzor;
- predvidi se zimska uporaba vsaj ene kolesarske proge, ki pa ne sme prečkati
smučišča;
- pohodnike in tekače se preusmeri s prog, ki obratujejo za smučanje na cesto
proti Trikotni jasi in dalje na progo Jonatan ter Bolfenk ali stari FIS;
- turnim smučarjem se omogoči uporaba urejenih smučarskih prog od 7:00 do
začetka obratovalnega časa (9:00) proti plačilu »uporabnine« in zavarovanja na
smučišču. Brezplačno lahko uporabljajo površine namenjene pohodnikom.
Srednjeročno je potrebno urediti sistem zasneževanja po celotnem Pohorju, tako da
se le-ta avtomatizira, uporabijo pa se nove tehnologije »topov«. Topovi se namestijo
na fiksna stojala na rob smučišča, kot je to urejeno na veliki večini tujih smučišč.
Potrebno je premisliti smiselnost zasneževanja prog v »dolino« od Trikotne jase
navzdol, saj sta progi Miranova 5A (Snežni stadion) in Turistična (Čopova), v spodnjem
delu v zadnjih sezonah v uporabi maksimalno 20 dni (pa še to po zaslugi izrednih
naporov prirediteljev Zlate lisice), kar pomeni velik finančen vložek in sorazmerno
majhen izplen. Dejstvo je sicer, da sta obe progi zaščitni znak smučanja na Pohorju in
pritegneta v času obratovanja veliko smučarjev, vendar so finančni vložki potrebni v
tem trenutku izredno visoki.
Na podlagi vseh navedenih zimskih aktivnosti in ukrepov v povezavi z njimi je
predvideti izvedbo večih športnih aktivnosti:
- tekmovanje FIS za pokal Zlate lisice;
- več sindikalnih in šolskih tekmovanj oziroma »...ijad«;
- redne aktivnosti na tekaških progah;
- vodeni izleti z motornimi sankami;
- team buldingi;
- dejavnosti za turiste z namestitvijo pod in na Pohorju.
Poletna sezona oz. čas brez snega:
- uredijo se najmanj tri (v perspektivi vseh 5 na Bolfenku in vsaj 2 na Arehu)
kolesarske downhill proge, sočasno pa se obnovijo označbe za kolesarsko
transferzalo čez Pohorje in ostale kolesarske poti na območju Mariborskega
Pohorja in Areha. Prouči se možnost uporabe sedežnice Pisker v poletnem
času za potrebe kolesarjev. V povezavi s tem se pritegne večje število
kolesarjev na treninge, organizira se vsaj eno mednarodno in vsaj tri nacionalna
(regionalna) tekmovanja;
- adrenalinski park na Trikotni jasi si ne zasluži več tega imena, zato se predvidi
postavitev novega pri zgornji postaji Pohorske vzpenjače (možna lokacija je
zgornji del proge »stari FIS«). V povezavi z adrenalinskim parkom se navezujejo
tudi nekatere druge dejavnosti potrebne za team building in sicer XXL nogomet,
Monster roller, Paintball poligon,...;
- jahanje v ogradi in terensko jahanje pod vodstvom vodnikov;
- zraven obstoječega teka na Pohorje, organizirati tudi redno tekaško in
pohodniško rekreacijo po Pohorju. Izvesti orientacijske teke in pohode. Kot
možnost animacije mlade generacije »zasvojencev« z novimi tehnologijami
izdelava mobilne aplikacije za spoznavanje Pohorja in/ali lovljenjem
»pravljičnih« pohorskih likov po vzoru lova na »Pokemone«;
- v okviru obstoječih nogometnih igrišč dogovoriti možnost uporabe tudi za
rekreativce, organizacija poletne rekreativne lige na Pohorju,...;
- Pohorjet - poletno sankališče v prihodnosti postaviti tako, da omogoča uporabo
tudi pozimi;
- poiskati primerno lokacijo za Zip line – mogoče trasa nekdanje vlečnice Mojca;
- v povezavi z jadralnimi padalci, zmajarji in balonarji (vznožje) ponuditi tudi to
izkušnjo.
V okviru prenove ponudbe Pohorja kot enotne destinacije je mujno potrebno opraviti
revizijo celotne grafične podobe (CGP) Pohorja in s tem povezanimi označitvami.
Zaželena je povezava CGP z likom Zlate lisice, ki bi lahko bila nosilni lik nove podobe:
Home of Golden fox (dom Zlate lisice). V blagovni znamki Zlate lisice je namreč še
vedno velik potencial prepoznavnosti, ki pa do sedaj ni bil izkoriščen.
Na vseh vpadnicah v Maribor, kakor tudi na avtocestah (Dobrenje iz smeri A, Pernica
iz smeri Murske sobote in H, Slovenska Bistrica jug iz smeri LJ ter Zlatoličje iz smeri
Ptuja in HR) je potrebno postaviti informativne Jumbo panoje z aktualnimi obvestili s
Pohorja in s ponudbo športnih aktivnosti, tekmovanj, drugih dogodkov,...
V ciljni areni Snežnega stadiona se postavi informativna tabla z vsemi zmagovalkami
Zlate lisice, kombinirano tudi z zmagovalci ostalih večjih tekmovanj na Pohorju – World
cup Downhill,...
Z javno razpravo preveriti možnost preimenovanja posameznih smučarskih prog oz.
naprav po športnikih in drugih ljudeh (primer Čopova proga, ki uradno ne obstaja)
zaslužnih za razvoj športa na Pohorju – sem vsekakor spadajo naši vrhunski smučarji.
Kar se tiče infrastrukture za potrebe izvajanja programov je letna infrastruktura
večinoma na voljo z minimalnimi potrebnimi vlaganji. Za zimsko infrastrukturo bi si
poleg že omenjenih ureditev tekaške infrastrukture in zasneževanja želeli še
zamenjavo nekaterih naprav. Tako je po mojem mnenju prva prioriteta zamenjava oz.
ureditev vlečnice Bellevue in sicer tako, da jo lahko uporabljajo tudi bordarji, ter da
omogoča vstop in izstop tudi na sredi trase za uporabo s poligonom za začetnike.
Najbolj primerna bi bila postavitev traku, po možnosti pokritega, s čimer bi rešili velik
problem urejanja trase vlečnice. Nadalje je nujna izgradnja štirisedežnice Ruška,
namesto istoimenske vlečnice in vlečnice Orel. Po možnosti tudi postavitev nove
vlečnice Habakuk, po novi trasi, med obstoječo spodnjo postajo sedežnice Sleme in
bivšo spodnjo postajo vlečnice Habakuk. tako bi pridobili širše smučišče, na Habakuk
pa bi vrnili smučarske družine z malimi otroki, ter rešili povezavo za borderski poligon,
ki je tam že obstajal.
Seveda je potrebno misliti tudi na zamenjave posameznih obstoječih naprav,
predvsem sedežnice Sleme, ki je ob zimah z malo snega in ob dejstvu, da je Turistična
proga v zgornjem delu namenjena predvsem učenju začetnikov, ozko grlo na Pohorju.
Kar se tiče splošne urejenosti in dostopnosti Pohorja, bi si želel redno vzdrževanje
ceste, ki vodi na Mariborsko Pohorje in na Areh, potrebno je izvesti preplastitev dela
parkirišča na Arehu z novim obračališčem za avtobus (razrešiti lastniška razmerja) in
delno preplastitev obračališča in parkirišča na Bolfenku. Na obeh parkiriščih, ali v bližini
bi bilo smotrno urediti nekaj parkirišč za avtodome (Bolfenk 3 - 4, Areh 5 - 10), po
možnosti s stebričkom za oskrbo (izliv umazane vode in fekalij, ter točenje čiste vode)
na žetone.
Kamp pod Pohorjem pri spodnji postaji vzpenjače je potrebno spet primerno urediti,
stebriček za oskrbo avtodomov pa odstraniti, oz preseliti na bolj primerno mesto. Na
asfaltiranem parkirišču pod vzpenjačo bi lahko uredili 6 - 10 plačljivih parkirnih mest za
avtodome (predlagam skrajni del parkirišča pri jezercu na Radvanjskem potoku).
Za realizacijo vseh naštetih dejavnosti, je zraven upravljavca Pohorja in izvajalcev
posameznih programov nujno pritegniti vse Občine, ki gravitirajo na Pohorje in sicer
Mestno občino Maribor, Občino Ruše, Občino Hoče – Slivnica in Občino Slovenska
Bistrica, v perspektivi povezovanja celotnega Pohorja pa še ostale občine.
Nujno je tudi sodelovanje s ponudniki nastanitev in gostinstva, ki naj prevzamejo tudi
del stroška obratovanja in razvoja Pohorja, bodisi preko neposrednih investicij, ali pa
preko letnih subvencij. Prav tako je potrebno preko spremembe zakonodaje zagotoviti
»vračilo« dela pobrane turistične takse preko investicij v športno infrastrukturo.
Maribor, 10. oktober 2016
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lenko
PrispevekObjavljeno: Pet Feb 10, 2023 11:13 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pohorc
Pohorc

Pridružen/-a: Ned Okt 2005 13:34
Prispevkov: 3122


Jaz mislim, da je najboljše, da se celotna Mariborska stran poseka po vzoru Krvavca, pa imamo vsako leto proge malo drugače, kje pač veter pihne in odnese umetni sneg. Vmes pa si vsako leto kolesarji potegnejo vzporedno proge za kolesarstvo, kako pač pride, itak vsako leto morejo vse na novo narediti zaradi velikega prometa na premalem številu prog.
Pohodniki pa tudi imajo dovolj prostora da jih ne bo motilo. Potrebno je še samo zagotoviti kotiček za gobarje, jim postaviti kako tematsko toplo gredo.
Pa porihtati za italjane, da bodo recimo na stara debla dreves postavili gor 20 let stare m18 ali manj zmogljive modele topov (m16, m12). Bomo resna konkurenca Krvavcu ki so reciklirali staro železje od stebrov, mi pa bomo pač imeli bio eko stebre za topove. Skrbimo za okolje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ledenko
PrispevekObjavljeno: Pet Feb 10, 2023 1:37 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mojster zasneževanja
Mojster zasneževanja

Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49
Prispevkov: 1891


Pa eno dobro vinoteko ob vznožju stadiona, da bo lahko ledomat hladil vino poleti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JurijB
PrispevekObjavljeno: Pet Feb 10, 2023 1:59 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pili dile po vsaki furi
Pili dile po vsaki furi

Pridružen/-a: Sre Mar 2016 17:15
Prispevkov: 943


ledenko je napisal/a:
Pa eno dobro vinoteko ob vznožju stadiona, da bo lahko ledomat hladil vino poleti.

A veš da sem ob progi proti Chátelu prejšnji teden videl TA ledomat prebarvan v reklamo za lokalno mlekarno - mogoče pa sveže mleko not hladijo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo  Odgovori na to temo Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Naslednja Stran 39 od 43

Kazalo po Smucisca.net forumu » Mariborsko Pohorje » Načrti na Pohorju, naše želje in predvidevanja
Pojdi na:  



Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 


© 2006-2014 - smucisca.net
Powered by phpBB