Avtor |
Sporočilo
|
janaj_207 |
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 8:15 pm Naslov sporočila: Zasneževanje |
|
|
Smuča brez pancarjev
Pridružen/-a: Sre Mar 2008 21:45 Prispevkov: 53
|
Lp vsem,
na faksu pr kemiji morm nardit seminarsko o zasneževanju.. smučarski center že imam izbran o katerem bom to napisala, zdej bi vas pa samo prosila če ima kdo kje kaj napisano ali pa ve iz glave neke splošne info o zasneževanju in kakšne zanimivosti (npr. kdaj se je začelo z zasneževanjem, kdo je to pogruntu, ali vsa smučišča uporabljajo to - ali je katero, ki deluje brez tega (js sm totaln začetnik v tem, tak da se ne jezit na mene)..) pač neke informacije o tej temi... da bom mela za kako stran napisat... v nadaljevanju pa bom pisala o izbranem smučišču..
Že vnaprej velika hvala vsem za pomoč |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tim |
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pili dile po vsaki furi
Pridružen/-a: Pet Jan 2007 22:49 Prispevkov: 799 Kraj: Birmingham, UK
|
Glede zgodovine in tehničnih lastnostih se obrni na ledenka, ki je pravi mojster v tem.
Drugače pa je v Sloveniji še kar nekaj smučišč, ki delujejo brez umetnega zasneževanja. Seveda, pa jim ne gre najbolje. Najbolj znana sta Vogel in Kanin.
Sicer pa če pobrskaš po tej temi, dobiš mnogo podatkov, s katerimi lahko narediš doktorat. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BoziceK |
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 8:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sob Sep 2007 12:39 Prispevkov: 627
|
enkrat sva se pogovarjala s Cirilom Potočnikom (vodija SC Cerkno) pa je reku de so top izuml u ameriki... ko je bli pozimi pa se je en zjutri odloču de bo svoj vrt mal zalivov... pa je dau unu je ful sprica voded vn pa se vrti...in čez eno uro je pogledal vn in je videl kup snega
Zasneževalno infrastrukturo pa uporabljajo skoraj na vseh slovenskih smučiščih razen (kot je že Tim povedal) najbol znanima Kanin in Vogel. nekatera nizko ležeča smučišča pa obratujejo tudi brez snežnih topov. to so ona ki jih zrihtajo za smuko samo če je dovol snega...
tukaj pa v pomoč nekaj slikc topov...:
Fiksna "žirafa" :
In seveda opremljena z najnovejšo elektroniko...
Tukaj pa je mobilni top v obratovanju:
Tukaj pa fiksni top:
Mobilni topovi pripravljeni na servisiranje (menjava olja v kompresorju, čiščenje "šob",...)
na tej strani pa še malo pobrskaj za slikce... nekje na strani se nahajajo tudi tehnični podatki če te zanimajo in če znaš dobro nemško...:
http://www.technoalpin.com/
malo še pobrskaj po googlu:
http://images.google.si/images?source=ig&hl=sl&rlz=1G1GGLQ_SLSI248&q=sne%C5%BEni%20top&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Tukaj po tem forumu pa malo pobrskaj in poglej kakšni amaterji smo mi v izdelavi snežnih topov...
http://www.smucisca.net/forum/viewtopic.php?t=140
tukaj pa še nekaj zelo priznanih izdelovalcev snežnih topov:
Techno Alpin
Lenko
Crystal
Vega
Krpan
Gemini
in seveda:
Slowenian snow (midva z lenkom (forumovec) sva ustanovitelja... ) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lenko |
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 8:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pohorc
Pridružen/-a: Ned Okt 2005 13:34 Prispevkov: 3126
|
Nekje piše da je nekdo mel nekašno vodovodno napeljavo ki mi je čez noč počila pa še kompresoniran zrak naj bi bil zraven nato pa je čez noč nastal kup snega...
Začetki okoli 1950 leta (prosim ledenko potrdi pravilno letnico )
BREZ KOMPRESONIRANEGA ZRAKA NI SNEGA!!!!!!!!!
Brez tega ne morete narediti snega
No nekateri imajo celo svoj hobi zasneževanje kaj več pa na www.snowguns.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BoziceK |
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sob Sep 2007 12:39 Prispevkov: 627
|
ja no sj neki tazga...ma več zgodbic je...
lenko je napisal/a: | No nekateri imajo celo svoj hobi zasneževanje kaj več pa na www.snowguns.com |
Lenko.... IMAMO!!!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ledenko |
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mojster zasneževanja
Pridružen/-a: Pet Okt 2005 22:49 Prispevkov: 1891
|
@janaj_207
Nekaj kratkih:
1.)
Američan, ki se je (če me spomin ne vara) pisal Larchmond je imel v Kaliforniji na izpostavljeni legi nasad oranževcev, ki mu je rad zmrznil med cvetenjem. Med tuhtanjem rešitev je poizkusil zaščito z meglo. Od nekod je privlekel večji kompresor in ga priklopil na nekakšno mešalno cev v kateri je z zrakom razbijal vodo v fine delce. Med poizkusom je z to napravo lepo zameglil nasad in, ker je kazalo na jasno jutro je zadevo pustil v pogonu, da mu nasad zopet ne pomrzne.
Zjutraj je namesto zaščitenih oranževcev naletel na kup snega in čisto slučajno je imel v gorah brata z hotelom ter majhnim smučiščem, ki ga je večkrat pestilo pomanjkanje snega. Brata sta z ameriško podjetnostjo sestavila ena in ena, ter po nekaj letnih testih dala na trg "brzostrelko" Larchmond, ki je bila prvi snežni top.
2.)
Prvi pravi propelerski snežni top je 1968 leta skonstruiral Dr. Jacobs, ki je bil zaposlen v Linde koncernu. Po nekaj letni odisejadi je ta izdelek dobil ime Sufag. V glavnem principu so topovi z tem imenom še vedno enaki prvemu izdelku, so le malce prilagojeni trgu.
3.)
Prvi moderen snežni top z ločenim sistemom nukleatorjev in vodnih šob je izdelal Lenko. Še vedno so tovrstni topovi (mislim na princip ne firmo)najučinkovitejše zadeve za mejne pogoje in tudi najbolj varčni so.
4.)
V Italiji je bi nekdo, ki je hotel skopirat Hedco topove, a je po italijansko dodal nekaj šob. Izdelek se je imenoval Latemar M70. Možak je hitro ugotovil, da za delovanje ob nižjih vodnih tlakih in v mejnih pogojih nujno potrebujejo večje število šob. Z aluminijastimi odlitki obročev za šobe niso imeli sreče in kot izhod v sili so se pojavili grozdi šob in iz tega so nastali M20...
5.) Visokotlačni in nizkotlačni topovi:
Povsem zmotno se jih deli glede na vodne tlake in podobne stvari. Delitev je glede na tlak potisnega medija, to je zraka. Pri propelercih ima izpihan zrak enak ali malenkost nižji tlak od okolice in se imenujejo nizkotlačni.
Visokotlačni topovi so tiste pištole z komprimiranim zrakom, ki najbolje delujejo z zračnim tlakom okrog 9 barov in zato se imenujejo visokotlačni.
Žirafa? To je nizkotlačni snežni top! Potisnega medija sicer ni, vendar šobe brizgajo v okolico, torej je okoliški procesni zrak atmosferkega tlaka. Imajo seveda visokotlačne nukleatorje, vendar ti ne štejejo, ker ta zrak energetsko ne sodeluje bistveno v procesu.irafe nikakor, tudi teoretično ne morejo uporabit več kot 1/3 procesnega zraka, ki ga uporabi propelerski top in iz tega sledi, da nikakor ne morejo imeti več kot 1/3 zmogljivosti povprečnega propelerca. Z tem so seveda mišljene žirafe razumnih dolžin.
Toliko zaenkrat. V kjolikor želiš izvedet kaj več se z konkretnimi vprašanji (npr. zgodovina, tehnika, klasifikacija, vrste topov, firme, proces, vpliv na okolje, energetska učinkovitost...) oglasi na zs, morda bom našel kaj časa. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marko |
Objavljeno: Sre Maj 07, 2008 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Smuča za mali srpan
Pridružen/-a: Tor Sep 2005 15:00 Prispevkov: 2837 Kraj: Ljubljana
|
Če ti je ledenko že napisal pol seminarske, ga vsaj navedi med viri. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janaj_207 |
Objavljeno: Sre Maj 07, 2008 6:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smuča brez pancarjev
Pridružen/-a: Sre Mar 2008 21:45 Prispevkov: 53
|
ooooo.. kk ste vi super!! Vsem najlepša hvala za pomoč
Brez skrbi.. bom ledenka dodala med vire |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BoziceK |
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 6:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Fura slalom med smrekami
Pridružen/-a: Sob Sep 2007 12:39 Prispevkov: 627
|
janaj_207 dej pol na net tisto seminarsko .... de jo bomo vidl.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|